• sulinajo

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4

Får jag fråga en till kanske dum fråga om eye q. Ger ni som det står på paketet eller ger ni mer? Har försökt skumma igenom äldre trådar och läste någonstanns att man skulle ge 1g eller mer om dagen..?
    Han har alltså aldrig fått det innan men har beställt hem det nu.
    Och angående att lägga om kosten kan man göra det med en gång, eller ska man avvakta något innan?. Tänker främst på att utesluta mjölk och sedan öka på och ta bort gluten och ev soya.
    Ursäkta om ni svarat på dessa frågor hundra gånger innan..
    Har inte tagit in sonens diagnos ännu tror jag så just nu fokuserar jag på sånt här "praktiskt" eller vad man ska säga!

(Kanske ska tillägga att min son fick sin diagnos i tisdags om ni undrar vad jag gör här huxflux )

• sulinajo

Tack för svaret!
    Då kanske vi ska avvakta lite tills vi har varit på hab åtminstone ,vi skulle få komma dit fort som det verkade..eller vad nu snabbt innebär inom landstinget är ju ett lotteri ibland!
    Ska försöka läsa på om kosten så man har mer kött på benen innan man startar upp, kan kanske börja då lilleman ska vara hemma 5 veckor i sommar om det känns ok då!? Får höra med hab vad de tycker också. Dagis är nog inget större bekymmer, de är väldigt sammarbetsvilliga och resursen väldigt engagerad så där har vi haft tur
    Men det är avdelningsbyte i höst så är onödigt att bråkas nu då det ju snart är ny personal...

Utredningen har tagit 2år så man har ju hunnit kika runt lite innan även om man kanske inte lagt ner så mycket tid eller tagit in allt som man gör nu då det är klart..

Äsch vad svamligt det blidde

• sulinajo

Ok, har förstått att bup och hab inte ger mycket för "alternativa behandlingar" men jag tycker åtminstone att vi måste testa om det finns en chans att det fungerar på våran lilleman. Då får de säga vad de vill på hab. De kan ju inte förbjuda en att testa !? Är ju ingen farlig diet i sig bara man håller koll så de får i sig det de ska och behöver som jag förstått det rätt.
    Får fokusera på att få hjälp med annan träning där då.

Tack för länken förresten

• sulinajo
    IlsaBlackWidow skrev 2009-05-08 20:55:58 följande:
    Här är de svar/behandlingsrekommendationer vi fått hittills (ett svar väntar), om någon intresserad förstår och orkar läsa. Ibland förbannar jag min strävan efter total upplysning, det hade varit så mycket lättare att stanna i the Matrix... men det tilltalar mig inte att tro att det inte finns hopp om tillfrisknande för mitt barn. Så nu försöker jag samla krafter att ta tag i nästa steg. KVIKKSØLV I KROPPEN KAN FJERNES MED: SVETTEBEHANDLING: fysisk aktivitet, solbading og badstubad. KOSTTILSKUDD: Vitamin C inntil 10 g / dag. Selentilskudd. Selen 10ug/ kg kroppsvekt Løkgrønnsaker og kålgrønnsaker. TTFD, DMSA, Glutathion, ALA, DMPS, er (i Norge) reseptpliktige midler som fjerner kvikksølv meir effektivt, gjerne i kombinasjon. På grunnlag av funn tilrås kvikksølvfjerning med Kelateringsmiddel, i første omgang ? 10 g Vit C / dag + Selentilskudd og ALA @LipoicAcid. 0,25-1mg / kg kroppsvekt, dernest TTFD eller DMSA behandling (www.douglaslabs.nl), protokoll for det vedlagt. Bly fjernes best med EDTA, EDTA gel fra www.medipharma.no kan forsøkes. Aluminium fjernes best med ?1 eple / dag? ? eplesyre. Unngå all bruk av aluminiums kjøkkentøy. Sjekk drikkevatnet for Aluminium, bly og Arsen. Arsen fjernes og med DMSA og ALA. Eit nytt kelaterings middel OSR blir rekna som bedre og tryggere enn andre. Vi håper å kunne tilby det i løpet av mai, som erstatning for DMSA med mer DMSA behandling ? eige skriv. Prøven viser: CDSA: Fordøyelse: Normal elastase, tyder på normal bukspyttkjertelfunksjon, Verdi på 10 år, 5mg transdermalt. ACTOS -TD Start med 15mg, auke sakte over 1-2 veker til 60mg om kvelden. Alternativer: Blanding av Artemisia, advanced Biocidin, Caprylsyre, Goldenseal, GSE/ Grapefruit Seed Extract, Oreganol, OLE / Olive Leaf Extract, Samento, Uva Ursi, Neem, einerbær, Zinkoral sugetabletter, kvitløk og Yeast Aid og SPS30 Enzymes, fra Theramedix. Tyggegummi, nasespray og / eller drops med Xylitol, og evt. Xylitol eller fersk honning som søtingsmiddel ( fra Ole.johan@harbakks.com ) Lactoferrin og EDTA sammen med enzymer, fordi EDTA fjerner mineralene jern og aluminium som verner / beskytter Streptokokker. Papain + Vitamin C til toleransegrense ? 8- 10 g/ dag. 1] Mucostop Ensymer + Lactoferrin og EDTA. 2] Urteblanding 35 minutter seinere 3] Medisinsk Kull og / eller Pectasol 1 time seinare for å t opp ?Die off toksiner?. Ensymer når barnet kjem frå skulen, deretter 2] og 3]. To serier /dag i helgene. Bruk gjerne fleire (3) urter kvar gong, og roter ? a+b+c / b+c+d / c+d+e osv, for å hinder resistens utvikling ot toksisitets / allergi oppbygging. IVIG (Intrvenøs Immunglobulin) har også effekt ved streptokokk problematikk. Annan symptom behandling ved PANDAS: NAG - N-acetyl-glucosamine. Og Vitamin B1 , Thiamin. EPA ( fiskeolje).
    Ojoj vad mycket! Förstod kanske inte allt till hundra, vad är det för tester, de från scandlab?
    När/om man ska en hel massa tillskott osv efter testerna hur vet man då att man inte mixar och blandar till det så det blir fel? Konsult med läkare?
    Verkar vara en hel vetenskap detta har myyyyycket att sätta mig in i märker jag..
  • sulinajo

Hur mycket kostar scandlabs tester om man inte får remiss på det från läkare? Mitt problem är att jag är väldigt mjäkig som person men har förstått att man måste stå på sig väldigt för att få hjälp osv..

Vi har ju som sagt nys fått diagnos men vill starta upp så fort det går (dock så ska jag ju naturligtsvis kolla upp allt och läsa på allt ordentligt innan).
    Verkar ju verkligen vara så att många barn blir mycket bättre av dessa olika metoder och hjälpmedel känns ju lite ljusare då först kändes allt bara hopplöst!

Så jag kommer säkert tjata på er och fråga, hoppas ni står ut! Fast finns ju mycket bra i de äldre trådarna med

• sulinajo

Hej!

Nu hinner jag bara svara lite snabbt men finns säkert någon mer som kan svara sen!
    Min son är med 3år, vi ger Eye q som finns som flytande och tuggisar, Vi har flytande då det är lättast att få ner och att man kan blanda ut det och lura i sonen det. Han får 20ml av det per dag (10ml/fm &10ml em) tror jag fick hjälp av kaffemamman ang mängden.
    Måste säga att han har fått eye q i ca 2månader nu och man ser verkligen att han koncentrerar sig bättre och kan sitta mycket längre stunder och pyssla eller bygga lego..han har blivit mer rofylld.
    Eye Q köper jag på vitaminvaruhuset.se (finns även på hälsokost), superbra sida du har din beställning i lådan dagen efter du beställt!
    Sen får min son även eskimåkids som är multivitamin, finns på apoteket eller hälsokost.

• sulinajo

Oj, förlåt då är det nog bara jag som fått för mig att det är ett multivitamin .

Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4