Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4
AnnaKarinN skrev 2009-06-25 09:26:40 följande:
Hej alla, måste bara få dela med mej av våra upplevelser i samband med sonens autismutredning. Vi träffar en läkare som verkar gå helt enligt någon slags "regelbok". Får frågor om barnet tycker om vatten (vilken 2-åring gör inte det), om han radar upp saker och om han bygger torn. Jag får även frågan om jag verkligen helt avstod från alkohol under graviditeten och den frågan ställs flera gånger (tycker nog att jag ser ut som en skötsam person). Han pratar även om vårdbidrag och igår fick vi brev från fk om att läkarutlåtande kommit in och att vi ska fylla i en ansökan. Allt känns bara jobbigt och jag vet inte ens om jag kommer att skicka in någon ansökan om vårdbidrag - vadå merarbete och merkostnader, det känns som om det är för tidigt att kunna ha några sådana när sonen bara är 2 år. Hur har ni andra hanterat vårdbidragsansökningar och vad har det resulterat i?Vi har även börjat testa lite dieter och efter några veckor med gf så har sonens hudproblem förbättrats avsevärt (trots tidigare negativt test). Att utesluta mjölkprodukter känns väldigt mycket svårare. Är det ok med havrebaserade mjölkprodukter? Är nutramigen ett alternativ eller vad kan man ge för välling? Skönt att veta att ni andra föräldrar med liknande situationer finns att rådgöra med!Vad du ska ha pengarna till - tja, en del är om du/ni tänker göra t.ex. IBT. Då behövs mycket tid och det kan vara bra att kunna minska arbetstiden för detta.