• madigan

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4

lägger denna till mina fav

• madigan

vi har fått in en orosanmälan från soc angående våran äldre dotter.
    Jag orkar inte ha en massa andra barn springande här när våran 4,5 åring är som hon är...krävande. Vi har ju inte fått hjälp ännu. Är de fel att känna så?

• madigan

De är väl mest för att de blir bråk, men hur ska man göra när hon med Autism ställer till nåt och den äldre flickan blir rasande. De går ju inte bara att ignorera, man måste ju förklara för 11 åringen att de är så här hon är och är du rädd om nåt så får du placera de högt.

• madigan

min dotter som är 4,5 vill aldrig gå in nu när de är fint väder ute. Fick hon bestämma skulle hon vara ute från 8-20.

• madigan

min 4 åriga dotter är anmäld till datatek och till bad.

Vi har fått en serie till henne åxå som ska visa att hon inte får lyfta lillasyster.

• madigan
    mulena skrev 2009-06-09 14:08:32 följande:
    Har ni blivit ordinerade bad? vad för bad är det och hur fungerar det?
    Ja vi har blivit ordinerade bad. De är detta med turtagning och samspel bla.
  • madigan

De är på hab och de är väl kanske 6 barn som är i badet och får ha en boll tex och så får nästa vänta på sin tur. Jag är tveksam till att min dotter vill hoppa i första gången, men de var tydligen ok att hon bara observerade till hon är redo.

• madigan
    Ejnie skrev 2009-06-26 12:59:52 följande:
    hur motiverade de det?antar att du menar halvt VB?
    Jag har bara pratat med tanten på tfn. Beslutet tas på måndag!
    en tredjedels vb
  • madigan
    Ejnie skrev 2009-06-26 13:21:01 följande:
    men varför?
    vet inte, jag funderar på att överklaga, vi måste ju bara kolla hur dom har räknat.
  • madigan
    SaramedM skrev 2009-06-26 14:04:00 följande:
    Om ni får ut 4000 har ni fått 3/4 vbEller menade du 4000 före skatt? då är det halvt och det är lite liteen tredjedels kan man inte få,i så fall 1/4 dels men det är mycket mindre pengar än så där
    4000 är efter skatt är de
  • madigan

kan man få ett bolltäcke som ett handikapphjälpmedel?

• madigan

nån som kan vara snäll och svara på min fråga.

Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 4