• Endast jag

Konstiga prickar framför ögonen!?

Jag har flera gånger fått några konstiga prickar framför ögonen, liknande små snöflingor eller något det försvinner efter ett tag men vad är det för konstigt?
    Är även yr lite då och då vet inte om det hör ihop dock.
    Trodde först det var nåt på linserna, men kommit fram till att det inte är det :)
    Är i vecka 33..

Någon som haft nåt liknande?

• Svar på tråden Konstiga prickar framför ögonen!?
  • josan

jag får så om jag tex har suttit på huk och klämt ihop magen lite och reser mig upp. Vet inte om det är för att blodkärl kommer i kläm i magen eller för att blodtrycket inte hänger med eller vad det kan vara.
    Är i v.29

• Lillaloppan

Hur blir det om du tittar upp mot tex himlen eller mot ljus bakrund?
    Jag har som ett glittrande framför ögonen hela tiden och det syns bäst mot ljus bakrund, tydligen har det med ökad vätska i ögonen att göra.
    Irriterande men ofarligt.

• mkvp

Det kan vara havandeskapsförgiftning... åk in till mvc och kolla äggvita i urinen och blodtrycket genast!

• lindaha

Det kan vara jättefarligt! Åk in till MVC och kolla upp det på en gång

• Endast jag
    Lillaloppan skrev 2009-05-06 11:55:09 följande:
    Hur blir det om du tittar upp mot tex himlen eller mot ljus bakrund? Jag har som ett glittrande framför ögonen hela tiden och det syns bäst mot ljus bakrund, tydligen har det med ökad vätska i ögonen att göra.Irriterande men ofarligt.
    Det har jag inte tänkt på, men glittrande beskrev det ganska bra.
    Ja, det kan bli lite irriterande och jag försöker blinka bort det men funkar inte.
  • Endast jag
    Lillaloppan skrev 2009-05-06 11:55:09 följande:
    Hur blir det om du tittar upp mot tex himlen eller mot ljus bakrund? Jag har som ett glittrande framför ögonen hela tiden och det syns bäst mot ljus bakrund, tydligen har det med ökad vätska i ögonen att göra.Irriterande men ofarligt.
    Det har jag inte tänkt på, men glittrande beskrev det ganska bra.
    Ja, det kan bli lite irriterande och jag försöker blinka bort det men funkar inte.
  • Endast jag
    mkvp skrev 2009-05-06 12:00:34 följande:
    Det kan vara havandeskapsförgiftning... åk in till mvc och kolla äggvita i urinen och blodtrycket genast!
    lindaha skrev 2009-05-06 12:01:44 följande:
    Det kan vara jättefarligt! Åk in till MVC och kolla upp det på en gång
    Nu blev jag ju orolig, men har inte varit något konstigt idag.
    Borde man inte ha några andra symptom eller så om det skulle va havandeskapsförgiftning?
  • Lillaloppan

Samma här, jag har blinkat, gnuggat ögonen, och försökt med det mesta för att det ska försvinna men det gör det inte, det är bara vänta och se om det försvinner efter bebben är ute.
    Jag är inne på min andra graviditet tätt efter den första så jag kommer inte i håg hur min syn var innan.
    Hoppas det löser sig och att det inte är något allvarligt.

• Nynne

Aura som hör till migrän kan visa sig så. Att det är små stjärnor som glimmar. Dock kollade jag upp det, för jag trodde också på havandeskapsförgiftning. Du bör nog ta en extra koll, för säkerhets skull.

• mkvp

Jag hade hf och fick inga symtom alls förutom på slutet då jag också såg stjärnor... Andra symtom man kan få är tryck/smärta över bröstet. Man har också äggvita i urinen och högt bt... Ring och boka en tid med din bm för att kolla... Det kan vara farligt om det skulle vara hf och då måste bebisen ut...

Svar på tråden Konstiga prickar framför ögonen!?