• Långväntan

Hade/har ni ont i ena äggstocken början av graviditeten? Snälla hjälp mig ni som vet.

Jag undrar fall det är någon som känner igen dom symptom som jag har som ett gravsymptom?

Jag är på ruvardag 9 efter återföring av ett fryst ägg som var helt ostimulerat som alltså är 12 dagar efter ägglossing.

I tre dagar nu har jag sprungit på toaletten för jag känner att jag ständigt är kissnödig. Men har också känt att det spänner i magen och värker i höger äggstock. Känner någon igen sig?

Det är 4 dagar innan BIM för mig idag och känner att det är för tidigt att testa. Behöver jag vara orolig eller ska det kännas så här? Är så rädd att något ska vara fel. För så jag känner i äggstocken är när jag ägglossar och det har jag snart gjort för två veckor sen så jag har inte känt denna värk så här sent i en cykel.

• Svar på tråden Hade/har ni ont i ena äggstocken början av graviditeten? Snälla hjälp mig ni som vet.
  • asparinC

Det kan dra och spänna på ena och eller båda sidor i början av graviditeten. Kan göra rejält ont utan att det betyder något negativt.

• BlommyNess12

Jag har inte varit med om det, eller hört talas om det faktiskt. Hoppas du får några bra svar här!

Kramar

• shoreline

jag hade ont i högra äggstocken ett par dagar innan jag plussade och framåt ett tag efter det. Det kände liksom som molvärk och nästan som om ngn drog i äggstocken. är i vecka 19 nu. Hoppas att det är ett plus för din del!:)

• Hoppas09

Det är helt normalt att känna så.

Gjorde själv IVF med första och hade lika som dig och då var jag gravid
    Är nu gravid med andra och känner lika igen.

Lycka till!

• Långväntan

Hoppas09- När testade du efter du känt så här? Jag tycker att är detta gravsymptom så borde det ha gått så långt att det ger utslag eller tänker jag fel? Jag har testdag på måndag enligt kliniken som jag går på.

• Blommiga tjejen

Jag had eockså så det gick över efter några veckor

• Hoppas09
    Långväntan skrev 2009-05-06 19:17:20 följande:
    Hoppas09- När testade du efter du känt så här? Jag tycker att är detta gravsymptom så borde det ha gått så långt att det ger utslag eller tänker jag fel? Jag har testdag på måndag enligt kliniken som jag går på.
    Jag kände av detta typ 4 dagar efter att de stoppat in embryot och jag hade riktig värk långt ner i magen. Minns att jag berättade för mamma och sa att jag trodde jag var gravid, Neeej sa hon. Det ska inte göra ont då är det säkert ngt annast. Men det var det INTE Jag var gravid och kände av det väldigt tidigt. Jag plussade dagen innan testdagen.

Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Hoppas09

Har du testat, hur gick det?

Svar på tråden Hade/har ni ont i ena äggstocken början av graviditeten? Snälla hjälp mig ni som vet.