smokingklänning till höggravid - enkelt att sy draperingar?
sisådär en-två veckor före D-day är vi bjudna på bröllop med klädkoden smoking och inget jag har i garderoben passar dessvärre dresscoden i kombination med min höggravida kropp. jag känner inte för att ge mig ut och panik-köpa något dyrt som jag inte kan använda sedan och när därför en förhoppning om att med min mors kompetenta hjälp kunna svänga ihop något. jag bor dock ganska långt från min hemort, så det får inte vara för komplicerat eftersom vi bör kunna lösa det på en helg eller så...
jag googlade lite för att hitta inspiration och hittade den här klänningen: www.totalhair.net/hairstyles-blog/wp-content/uploads/2008/07/23193pcn_hancock07charlize_400x600.jpg på en gravid Charlize Theron och får för mig att den också skulle kunna funka på en höggravid. jag gillar verkligen draperingen och får för mig att det skulle kunna vara någolunda lätt att svänga ihop något sådant? eller? vi brukar hitta bilder eller rita själva och sedan sy utan mönster, men ingen av oss har sytt draperingar förut. någon med erfarenhet? och vad använder man sig lämpligen av för tyg till något sådant - chiffong?
alla tips mottages tacksamt!