• Hexx

Cosillana-Etyfin...

Är skit hostig och har as ont i halsen. Fick Cosillana idag... Hur länge verkar det och är det någon som har blivit dålig av det? Man kan ju kräkas och så....
    Funkar det över huvud taget?

*Undrar*

• Svar på tråden Cosillana-Etyfin...
  • Hexx

Uäääk! Blir man det alltså??????
    Jag tog bara 7,5 ml. Tror du att jag blir lullig??? Vill inte.... Hu.

• mama80

Jag kan inte ta den, får hjärtklappning. En kompis fick den ordinerad trots graviditet, hon blev rent av FULL ha ha. Nej usch det var inge roligt. Men min sambo tycker den e toppen

• Frannyfine

Japp du komemr att bli packad. den är effektiv till tusen tycker jag men man ska ju se upp så man inte ska tex köra bil! du komemr att sova som en stock så kissa innan...

• Hexx

Shit, jag ÄR ju gravid.... jahå, bara att gå och lägga sig då.

• Frannyfine

öh.. men ska man ta den när man ä gravid? visst du har ju fått den ordinerad men vad står det på bpacksedeln?

• Hexx

Det är ingen risk för barnet!

• Frannyfine

mjaha dåså.. Sorry! hoppas du får effekt och söver gött!

• Hexx

Jag har visst redan slutat hosta... efter bara 10 minuter!!!!!! HOST nåja...nästan i allafall...

• Hexx

Äh, hostar som fan iallafall juh.... MORR

• Imperia

Toppen medicin! Lite jobbigt om man måste var aktiv för man blir ju så vansinnigt lullig av den. Sover gott gör man iaf. En sak man får akta sig för är att inte överdosera (vilket är lätt hänt om man är febrig och inte helt klar i skallen)! Man kan bli rejält borta och få riktigt obehagliga hallucinationer.
    Hostan borde den bita på iaf, fast kanske inte redan efter första dosen.

• Danbala

Man bör helst bara ta den precis när man behöver den som mest. Jag sov t.ex. inte en hel natt på flera månader, väcktes av hosta hela tiden, så att ta en slatt Cocillana innan sängdags var bra. Hostreflexen slappnar av lite - min var så uppskruvad efter så lång tids hosta att jag fick hosta bara av att tänka på hosta. Typ.

Men jo, det är både morfin och alkohol i den, så den ska ju användas med försiktighet.

• Hexx

Mja... Det funkade inte ett skit iallafall... Har hostat hela jä...a natten ändå. Inte blev jag trött eller lullig heller.

Suck...

• Norahs mamma

Jag fick den när jag hade bronkit...
    Läkare sa:
    "Jag skriver att du ska ta 7ml, men ta MINST det dubbla när du ska lägga dig, så somnar du gott! Men du behöver ju inte säga det till nån, dem blir så sura då"
    Så jag tog 20ml (tror jag) å kunde inte resa mig upp ur soffan när jag skulle lägga mig Mitt ex fick bära mig i säng... Orkade inte ens lyfta armarna å bara skrattade...

Bra medicin... Tydligen jättepoppis bland knarkarna oxå btw

• Hexx

Aha. Jag får ta 5-10 ml 3 ggr/natt.... Det kanske är för lite för att ge någon effekt... Men vad ska jag då ha det till????
    Jaja, jag får väl ha ont i halsen resten av mitt liv då.

Svar på tråden Cosillana-Etyfin...