• Dessan72

Borago mot skorv=inte bra!

Köpte Borago mor min dotters (2mån) skorv. Jag trodde att den skulle vara bra,men ack så fel. Det tog ett dygn innan jag fattade att det var p.g.a Krämen som min dotter var missnöjd,gnällig och skrikig! Hennes hårbotten blev röd och hon tyckte nog att det sved och kliade.

• Svar på tråden Borago mot skorv=inte bra!
  • norgesessan

Olivolja funkar hur bra som hälst med våra barn, har bara gjort det en gång...(gjorde det igår) och kamma med en luskam.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Dessan72

Tack för tipset. Bäst att testa mer naturliga saker! ;)

• cirkel

På mitt lite äldre barn funkade det med barnolja och kam, men på min 2½ månaders gick det bättre med miniderm som fick sitta i länge och sen kamma i badet.

• norgesessan

Jag masserade in oljan, lot den vara i några timmar (hade en hjälmmössa på), sen kammade jag.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • ls66

Körde också med det, men tyckte inte det hjälpte. Sen så provade jag salsyvase, skulle rekommendera att inte röra håret när man har den produkten i, för då lossnar hår, oops Så stackarn hade små kala fläckar Men det räckte iaf med en behandling och sen var skorven borta.

Mamma till Leo 080909 - älskar dig
  • ladyinblue

Boragon var totalt värdelöst men så köpte jag salsylvaselin och då försvann skorven efter endast en behandling. Inget hår blev skadat heller! Rekommenderas!

• Steka

Är det bara jag som tycker att den Borago luktar sur mjölk?

• Sthlm74

Nej, jag håller med; Borago luktar verkligen vidrigt! Har bara provat i 2 dagar och funderar redan på att sluta pga den lille stackarn luktar ju så illa i huvudet numera. Min lille kille har dessutom väldigt mycket hår som nu är jättefett av all salva så han är INTE snygg i håret direkt....

• Dixie

på mina barn har borago fungerat bra ( men den luktar inte gott....)

• Chickmum

synd att ditt barn är allergiskt mot borago, den är toppenbra annars! Det är ett ämne i som bebben inte gör själv och när man komplementerar med det i salva så blir skorven bra. försvann på vår son direkt efter boragokuren, men den luktar förskräckligt och sonen hade mycket år som så riktigt läskigt ut med salva i.

Svar på tråden Borago mot skorv=inte bra!