• hundpuss

Pulverdiet och laktosintolerant?

Har kikat på div kurer såsom Cambridge och Xtravaganza.

Fick för 6 mån sen veta att jag är laktosintolerant.

För ngt år sen körde jag en nutrilett-kur och det funkade jättebra, men nu tåler jag ju inte laktos...

Någon med laktosintolerans (eller liknande) som ändå kört pulverkurer? Hur har det funkat?

• Svar på tråden Pulverdiet och laktosintolerant?
  • Jesster

Laktos är mjölksocker va?
    Naturdiet är sojabaserat och borde inte innehålla laktos.

Den som söker han finner - www.google.se
  • hundpuss
    Jesster skrev 2009-05-07 13:51:39 följande:
    Laktos är mjölksocker va?Naturdiet är sojabaserat och borde inte innehålla laktos.
    ska kika på naturdiet. tack för tipset!
  • hundpuss

precis som jag misstänker så finns det mjölk i alla produkterna även här. återstår väl kanske att köpa ett litet paket o prova.
    kan ju vara olika nivåer i olika produker...

• userName

Jag tåler inte nån alls och jag är "bara" laktosöverkänslig. Har testat mig igenom alla pulverditer och färdigblandande mixer som jag hittat, men har inte hittat någon som jag tåler.
    Uppdatera gärna ifall du hittar någon som är bra för oss "lite speciella" människor

• hundpuss
    userName skrev 2009-05-07 18:52:29 följande:
    Jag tåler inte nån alls och jag är "bara" laktosöverkänslig. Har testat mig igenom alla pulverditer och färdigblandande mixer som jag hittat, men har inte hittat någon som jag tåler. Uppdatera gärna ifall du hittar någon som är bra för oss "lite speciella" människor
    fick en låda nutrilett av en vän för ett tag sen, eftersom hon inte gillade smaken, (vilket inte heller jag gjorde ) men jag tålde det inte alls... inte ens med laktostabletter som jag tog innan jag drack "shaken"

Så jag tror bara att det är att inse att det inte finns för oss, ännu. kanske kommer det , man kan ju alltid hoppas?

däremot så har jag kollat på ica, de hade nutrilett shake, nån smoothie-variant , men där var mjölk även i den.

så hur "bra" de än vill att deras produkter ska vara, så har de inte tänkt så pass långt att göra åtminstone vissa drycker mjölkfria.
    hur gör veganer som bantar? haha
  • Starkast
    Vision400 skrev 2009-05-07 20:27:52 följande:
    fick en låda nutrilett av en vän för ett tag sen, eftersom hon inte gillade smaken, (vilket inte heller jag gjorde ) men jag tålde det inte alls... inte ens med laktostabletter som jag tog innan jag drack "shaken" Så jag tror bara att det är att inse att det inte finns för oss, ännu. kanske kommer det , man kan ju alltid hoppas? däremot så har jag kollat på ica, de hade nutrilett shake, nån smoothie-variant , men där var mjölk även i den.så hur "bra" de än vill att deras produkter ska vara, så har de inte tänkt så pass långt att göra åtminstone vissa drycker mjölkfria.hur gör veganer som bantar? haha
    Kanske bra kost och motion istället
  • hundpuss
    Starkast skrev 2009-05-07 20:59:14 följande:
    Kanske bra kost och motion istället
    man kan ju faktiskt kombinera de 3 , det gjorde jag sist jag drack nutrilett, och det funkade perfekt.
Svar på tråden Pulverdiet och laktosintolerant?