• Selma77

Vilket bordsmargarin är nyttigast?

Ja, som rubriken lyder:
    vilket smör på mackan är egentligen nyttigast, dvs innehåller bäst fetter?

• Svar på tråden Vilket bordsmargarin är nyttigast?
  • angeni

bregott för det innehåller naturliga fetter, de andra lättmargarinerna innehåller massa tillsatta ämnen.

• solochsommar

Tycker ni inte att Bregott är hårt att bre med ? Vi använder Beccel det gula, jättegod smak.

• Tigra79

Bregott är inte alls lika hårt nu som förr faktiskt, så upplever jag det iaf. Kanske har dom tillsatt mer rapsolja än innan!?

• drever

min kompis som läste lite till diestist säger att om man ska smör på mackan så är det just bregott för det är det närmsta vi kan komma rent smör. men å andra sidan finns det som äter becel för att kolestrolet är för högt . men nyttighets synpunkt bregott

• marskattan

Går hos en dietist och hon säger att ny forskning kommit fram till att Milda smörgåsmargarin är det bästa till mackan då den innehåller mycket vitaminer och fleromättade vegitabiliska oljor.
    Man har börjat använda Milda på dagis och skolor pga detta. Så jag har börjat med det nu .

• Senap
    marskattan skrev 2009-05-07 15:11:38 följande:
    Går hos en dietist och hon säger att ny forskning kommit fram till att Milda smörgåsmargarin är det bästa till mackan då den innehåller mycket vitaminer och fleromättade vegitabiliska oljor. Man har börjat använda Milda på dagis och skolor pga detta. Så jag har börjat med det nu .
    Ren skitsnack.
    Låt mig gissa att Milda bekostat denna "forskning".

Margarin är så precessat att kroppen inte känner igen det. Det går inte att hävda att härdade fetter (margarin) har något gemensamt med de nyttiga fleromättade vegetabiliska oljor som fås om man kallpressar.
    My sugar is raw
  • Heranell

Vi köper alltid Bregott mellan, lättare att breda än vanliga Bregott. Margarin köper jag aldrig numera! Ska jag bara använder jag smör. Dyrare ja, men bara naturligt. Är inte så sugen på extraktionsbensin och dylikt på smörgåsen.

Svar på tråden Vilket bordsmargarin är nyttigast?