• Vårrus

Hjälp hur ska jag göra?

Jag har försökt hitta något inlägg med en liknande behandling som jag blev rekommenderad av min läkare idag men har tyvärr inte hittat nåt.
    Jag tar pregnyl och ovitrellesprutor. Har blivit gravid två gånger med detta. Har en son på 2,5 och den andra graviditeten slutade i missfall. Vi har försök få ett syskon i 1 år nu. Missfallet fick vi i februari. Efter missfallet har vi gjort två behandlingar som misslyckats.
    Igår fick jag mensen igen och blev väldigt besviken. Var hos doktorn idag för att börja en ny behandling men då visade det sig att jag hade två (tillfälliga) systor så vi måste vänta till nästa mens för att börja behandling så att de försvinner. När jag då sa till doktorn att jag har så oregelbunden mens så tyckte han att jag skulle ta en p-piller (neovletta) kur på 21 tabletter för då får äggstockarna vila och systorna försvinner lättare och jag får garanterat mens efter detta. Jag tycker det låter väldigt konstigt. Någon som hört detsamma. Vet inte hur jag ska göra, ska börja kuren idag i så fall.

• Svar på tråden Hjälp hur ska jag göra?
  • Mizz Turko

Det är en helt vanlig behandling faktiskt, att få "kroppen" återhämta sig med hjälp av P-piller. Tänk på att kroppen behöver vila fr alla hormoner som man tillför genom injektioner etc etc.

Sen måse ju cystorna bort, det kan vara farligt att bli gravid annars.

Lycka till.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Vårrus

ok, tack för detta svar. Det känns bara som om p-piller skulle kunna försvåra behandlingen nästa månad men jag får väl ta dem och hoppas på det bästa.

Svar på tråden Hjälp hur ska jag göra?