• Lady Bling

Har du pluggat på distans på Mittuniversitetet?

Har du pluggat på distans på mittuniversitetet?

Vilket ämne läste du?

Hur tyckte du att det fungerade, vad var bra och vad var dåligt?

• Svar på tråden Har du pluggat på distans på Mittuniversitetet?
  • Vildblomman

jag ska läsa där i sommar på distans så jag kommer kika in och se om någon svarat!

• Laire

Jag har läst lärarprogrammet på distans i snart fyra terminer samt två sommarkurser.

Det är lite omväxlande hur de är. Som ett litet universitet så är det ibland lite rutiner fastlagda (speciellt då man läser ett nygjort program), men å andra sidan har de en nära kontakt med sina studenter.

Är det någon särskild kurs du undrar samt om det är något annat särskilt?

Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • Lady Bling
    Laire skrev 2009-05-07 22:27:14 följande:
    Jag har läst lärarprogrammet på distans i snart fyra terminer samt två sommarkurser. Det är lite omväxlande hur de är. Som ett litet universitet så är det ibland lite rutiner fastlagda (speciellt då man läser ett nygjort program), men å andra sidan har de en nära kontakt med sina studenter. Är det någon särskild kurs du undrar samt om det är något annat särskilt?
    Ja, jag undrar om kurserna Fysik, GR, (A), Astronomiska världsbildens utveckling 7.5hp och Informatik, GR, (A), Människa-Informationsteknologi-Interaktion 7.5hp.

Båda är distanskurser som går nu på sommaren och jag har kommit in på båda, men har även kommit in på ett annat universitet på en kurs som inte är en distanskurs och eftersom jag aldrig pluggat på distans och hört att det kan vara rätt skiftande kvalitet på distansutbildningar vill man ju gärna veta om man ska välja någon av distanskurserna eller den som inte är en distanskurs.
  • Lady Bling
    Vildblomman skrev 2009-05-07 22:25:02 följande:
    jag ska läsa där i sommar på distans så jag kommer kika in och se om någon svarat!
    Jag har ju sökt och kommit in på två distanskurser där i sommar (se ovan vilka kurser). Vilken/vilka kurser har du sökt?
  • Vildblomman
    Lady Bling skrev 2009-05-07 22:49:23 följande:
    Jag har ju sökt och kommit in på två distanskurser där i sommar (se ovan vilka kurser). Vilken/vilka kurser har du sökt?
    jag kommer läsa ungdomssociologi och etik på mittuiversitet och gotland minns inte just nu vilken som är vilken just nu abra
  • PuzzirensPuh
    Vildblomman skrev 2009-05-07 22:54:29 följande:
    jag kommer läsa ungdomssociologi och etik på mittuiversitet och gotland minns inte just nu vilken som är vilken just nu abra
    Jag ska också läsa Etik på Gotland .
  • Laire

Jag har tyvärr inte läst någon av de kurser du funderar på att gå, men jag håller med om att det kan vara varierande kvalité även om majoriteten av mina kurser har varit bra. Jag har dock fått intrycket att naturvetenskapen brukar vara mån om sina elever eftersom de ofta är få.

Så jag var inte till någon hjälp ;)

Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • Vildblomman
    PuzzirensPuh skrev 2009-05-08 08:42:56 följande:
    Jag ska också läsa Etik på Gotland .
    trevligt,,, vände rmig till dig då när jag inte förstår *haha*
  • M C

Jag har läst där IRL, finns det något jag kan hjälpa till med? BÄSTA skolan!

• PuzzirensPuh
    Vildblomman skrev 2009-05-08 17:45:09 följande:
    trevligt,,, vände rmig till dig då när jag inte förstår *haha*
    Samma här !
  • PuzzirensPuh
    Vildblomman skrev 2009-05-09 13:11:03 följande:
    :)
    Vi får messa här .
  • Vildblomman
    PuzzirensPuh skrev 2009-05-09 18:31:10 följande:
    Vi får messa här .
    vi får göra det :)
  • mrsjonte

Hallå!! Kan ni kanske hjälpa mig?? ( Kalla mig trög om ni vill ) Jag har sökt två sommar kurser på Mittunivesitetet det är Ungdomssociologi och turism idag.

Gick in och kollade på min sida på studera.nu och det står så här:

Du har beviljats undantag från minst ett av de grundläggande behörighetskraven. Beslutet gäller denna utbildning, denna termin.

Vad menas med det???

• Vildblomman
    mrsjonte skrev 2009-05-10 16:28:23 följande:
    Hallå!! Kan ni kanske hjälpa mig?? ( Kalla mig trög om ni vill ) Jag har sökt två sommar kurser på Mittunivesitetet det är Ungdomssociologi och turism idag.Gick in och kollade på min sida på studera.nu och det står så här:
    Du har beviljats undantag från minst ett av de grundläggande behörighetskraven. Beslutet gäller denna utbildning, denna termin.Vad menas med det???
    Vilka är grundkraven?
  • mrsjonte

Det står grundläggade behörighet.....men vet inte vad det innebär

• Vildblomman
    mrsjonte skrev 2009-05-10 17:58:15 följande:
    Det står grundläggade behörighet.....men vet inte vad det innebär
    borde stå på skolans sida, där man kanläsa om kursen
  • mrsjonte

Jag har blivit antagen! Hihihi! Glad!
    Nu ska jag bara klura ut hur man regar sig på mittunivers hemsida.....eller jag får hem infon via posten??

Svar på tråden Har du pluggat på distans på Mittuniversitetet?