• LaternaMagica

Jag är så ensam

Jag skäms mycket för mitt problem. Problemet är att jag är så ensam. Det har blivit så att jag inte har en enda vän...lite beroende på att jag flyttat runt och mycket beroende på att jag hade en sambo som isolerade mig. Nu när jag separerat från honom....så har jag ingen...ingen att prata med, ingen som ringer eller sms:ar. Så tyst. På fre, lör, sönd har jag aldrig något att göra. Försöker hitta på något, åker till stan och går på café eller bio...ensam. Försöker hitta någon på jobbet att umgås med, men alla har redan sitt umgänge, så det är svårt. Den enda som jag umgås lite med är min mamma. Hon är också den enda som ringer och så. Hon var den enda som grattade mig när jag fyllde 30. Och det är så pinsamt på något sätt, att vara så ensam. Tragiskt, jag vet...Har kontaktat gamla vänner, men det bara dör ut, de har sina liv nu och är inte så intresserade av att börja umgås.
    Imorgon är det fredag....igen.....alla är glada och ska hem till sina familjer och ha roligt...och....jag.....ska hem till...ingenting....telefonen blir nog tyst ännu en helg,
    Vet inte vad jag vill med det här inlägget.....känner mig bara ledsen och evigt ensam.

• Svar på tråden Jag är så ensam
  • To be or not to be

har kännt mej mkt ensam då jag själv flyttat runt en del,dock vissa stunder valt att inte ha mkt folk omkring mig ,har en sån tid nu då de mkt som sker ändå men senare typ juni juli då blir d umgås me en del.. vill du ha nånskriva med så finns jag här, har ganska mkt storys o kanske lite råd o tip o dela med mig om ensamhet,o hur man ändå ska komma ur ensamheten som e mkt vanlig och kan vara mkt störande

• Lolalee
    JuliaochNelly skrev 2009-05-12 10:18:24 följande:
    Samma sak här...flyttade ifrån min stad till sthlm med sambon...Och just nu har jag bara barnen & mina internet kompisar. Sorgsligt men det är inte så lätt att ta sig in i redan väl samman svetsade kompis gäng.
    men skulle inte vi kunna ta en fika på stan lr nått då? det skulle vara så sköööönt att få slippa lägenheten om så bara för ett tag och bara sitte o snacka med någon? vad tycker du?
  • Zuup

Jag bor i Stockholm och känner att jag inte har så många vänner. Tappade endel när jag var i mitt senaste förhållande..?? Förstår inte riktigt vad som hände? Han var iof ganska manipulerande..Men nu e jag fri :D

• Liten86

här är en till som är ensam, dom flesta försvan när dottern föddes, har pluggat och på så sett fått nya, men dom med har försvunnit, dels för dom tycker man är "tråkig" som inte vill ut o festa varje helg.

• SandraOtter

Vad skönt att hitta en tråd där folk känner som jag själv.

Jag är snart färdigutbildad lärare, men alla jag känner lever fortfarande i studentlivet, mycket aktivt. Jag ska ha mitt första barn i slutet av november, min sambo arbetar.
    Vi har helt enkelt vuxit ifrån studentlivet, vilket också betyder att vi har växt ifrån våra vänner. Nu sitter jag hemma hela dagarna medan min sambo arbetar i en annan stad fyra dagar i veckan och känner mig jätteensam. Jag vill ha någon att gå ut och fika med, kolla på film med, laga middag tillsammans med. Bara hänga med utan att ordet "supa" behöver innefattas.

Vad gör man när man växer ifrån sina gamla vänner??

• Ensam Akademiker

Jag  kan känna igen mig i mycket i ditt inlägg. Jag har inte haft någon sambo som gjort att jag inte längre har några vänner men däremot så har jag heller inga vänner som jag kan träffa och umgås regelbundet med. Jag fyller snart 30 och kommer inte att ha den där festen med många inbjudna som man hoppades på. Jag har en hel blogg där jag skriver om mina upplevelser av ensamhet:

www.ensamakdemikerskriver.wordpress.com

Titta gärna in där!

• Teija

Ja, jag undrar också - var bor du? :)
    Du kanske har MSN? :)

• Mallefnatt
    Lolalee skrev 2009-05-11 11:27:29 följande:
    jag är åxå ensam..flyttade från familj o vänner i bollnäs till min kille här  nere i sthlm.. och här känner jag ingen det är oerhört jobbigt.. har försökt ta kontakt med folk här nere men det rinner liksom ut i sanden.. nån som vil ses? kram.
    Här är en till som inte har så värst många o umgås med..

Har en son på 2 år och har bf i aug.. =)
    Isac 080420 BF Lillasyster 100806 mammacattiz.blogg.se
Svar på tråden Jag är så ensam