Inlägg från: Singha01 |Visa alla inlägg
  • Singha01

    Mirakeltråden - del 8

    Grattis Postis !!

    Vi har en varannadagsbebis . Samuel är onöjd & ledsen varannan dag och varannan dag nöjd och riktigt belåten. En så dag har vi haft idag *underbart*. Hans magknip blir bättre och bättre. Den nya maten verkar göra nytta.

    Kram alla....


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

    Hallå...

    Idag är jag "nästan" barnledig. J åker med mormor på utflykt .

    Postis...låter som en tillökningsperiod. De inträffar ju regelbundet då bebisen äter oftare.

    Rajan...J sover också 1- 1.5 h på dan och minst 10 h på natten.

    Nu ska jag ut och olja möbler!


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

    Hej hopp...

    Jag hinner inte heller skriva i tråden som förut men sommaren gör att vi prioriterar annat .

    Postis...det där med humöret känns igen. För mig var det riktigt upp & ned de första 4-5 veckorna och sedan vände det. Nu mår jag BRA!

    Anna...vad härligt att få flytta och ut på landet dessutom. Tänkte säga att jag är avis men vi bor ju för sjutton "på landet" . Grattis till Wilmer!!

    mysgos...låt nu Viktor dricka sin mjölk. Det är bra för benstommen!

    Förövrigt kan jag berätta att Jonathan trotsar på. Vissa dagar är värre än andra. Samuel växer och frodas och sover snart hela nätter. Rekordet är nu 20.15 - 04.03 i ett sträck . Är en skön prick överlag nu när hans mage kommit till ro.


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01
    JsN skrev 2009-07-28 08:33:20 följande:
    Är det en god morgon? Jo, solen skiner ju nästan...
    Jaså??? Här regnar det...{#lang_emotions_yell}.

    Våra barn åker bak i bilen och Jonathan har gjort det ifrån början.

    Jonathan tycks ha en jobbig utvecklingsperiod nu. Matvägrar och sover som en kratta och drömmer mardrömmar som väcker oss alla (utom Samuel ) flera gånger varje natt. Samuel ja, han slog sömnrekord inatt. Sov mellan 19.15 - 05.05 med ett par nappinstoppningar efter 03. Vilken unge . Trodde jag aldrig var möjligt när Jonathan var lika liten.
    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

    På tal om storlekar. Jag har inte vägt Jonathan på ett tag men han väger under 13 kg fortfarande. Han har strl 86 fortfarande även om vissa tröjor i 92 också åker på. Har tänkt att det är lagom att byta ut tröjorna lagom till dagisstart och byxorna får hänga med ett tag till. Han har korta ben vår lille filur.

    Vad gör ni andra när de små vägrar att äta??


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01
    JsN skrev 2009-07-28 08:50:49 följande:
    Kan inte låte bli att tycka det är lite tröstande att andra också haft en dålig natt.
    Kan tro det. Tänk vilken nattsömn man kunde få nu när den lilla sover som en häst. Han har sovit till 04 i över en vecka men ökade till 05 inatt . Jonathans mardrömmar kan vi inte göra mycket åt men det är tröstlöst när han inte äter. INte ens favoritmaten går ned nu. Iofs kan det vara fler kindtänder på G. Han har fått två, en uppe och en nere, på höger sida i munnen.
    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

    Välling går hem här med. Så till den milda grad att han får det som mellis på fm också för att få något näringsriktigt i sig.

    Jonathan är också liten över rumpan och har haft sina badshorts och shorts ifrån förra sommaren i strl 74 även med blöja denna sommaren.

    Snigel...har du tittat i munnen på Ida?? Det var av en slump jag såg att J fått fler kindtänder så egentligen är det inte så konstigt att han inte vill äta. Det gör ont att tugga då tänderna är på väg. Du må tro att jag är tacksam för att den lilla sover. Synd bara att den stora är så orolig just nu. Han ropar dessutom på mamma varje gång han vaknar och kommer inte till ro förrän jag finns vid hans sida tillsammans med vällingflaskan så det hjälper inte att sova i ett annat rum just nu.


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

    Idag funderar vi på lunch på Pizza Hut...det går hem hos lilleman !


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

    Jag är också orolig för svininfluensan även om det är som anna säger att media kanske skrämt upp oss en aning i onödan. Jag är mest orolig för mina barn, inte för mig sälv. Bryter influensan ut här i Arboga kommer jag att hålla Jonathan hemma ifrån dagis och förövrigt undvika folksamlingar under några vecko tills det lugnat ned sig. Samuel har inget som helst skydd emot influensa eftersom jag inte ammar vilket ammande barn har till viss del.

    På tal om vinterkläder. Vi har fått en vinteroverall av en god vän i strl 92 och tänker därför köpa antingen en vinteroverall eller ett fodrat galonställ i strl 98. För vår del blir det nog Didriksson iår igen. Var supernöjd med det förra vintern.


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01
    JsN skrev 2009-07-29 10:34:39 följande:
    Singah, just i det här fallet är det ingen skillnad mellan ammade och oammade barn eftersom själva grejen är att _ingen_ har något skydd eftersom det är en ny influensa.
    Nja...jag, borde kanske ha förtydligat då. Läste på texttv i förra veckan att ammande barn vars mammor vaccineras automatiskt får ett visst skydd mot influensan till skillnad ifrån barn som inte ammas. Fast några garantier med vaccinationen får man ju inte heller. Läkaren som gjorde 2-mån kontrollen på Samuel tyckte at det bästa var att undvika platser där många människor vistas samtidigt samt förövtrigt hålla sig till de rekommendationer som finns för att undvika smitta i vanliga fall.
    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

    Horribly....Är du säker på att det är mens? Kan lika gärna vara det sista av avslaget som ska ut.


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

    GRATTIS Drew!!!!!

    Postis...jag försöker göra som du när jag ska prata med Jonathan...oftast. Tyvärr så rinner bägaren över ibland . Jonathan är fenomenal på att ignorera det man säger åt honom och uppepå det bara hånskratta åt tillrättavisningar. Nu har hans trotsande *peppar,peppar* lagt sig något eller också är det vi som agerar annorlunda och hanterar det bättre. Vad vet jag? Men som sagt...det är svårt att inte tappa tålamodet mellan varven särskilt när man har en till som kräver sitt precis samtidigt.


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
  • Singha01

    På tal om grönt bajs så kan jag avslöja att Samuels bajs alltid är grönt men det beror på ersättningen han äter och inget annat. Ett tag trodde jag att det berodde på att han hade ont i magen/kolik men nu när hans magproblem är borta och bajset är lika grönt så har jag förstått att det beror på ersättningen. Enligt vår bvbc-sköterska är det dock lika vanligt med både gult och grönt bajs hos både ammade och icke ammade barn.


    Jonathan & Samuel två verkliga mirakel.
Svar på tråden Mirakeltråden - del 8