• Verkligen

Belastningsregistret hos Polisen?

Jag skulle behöva ett belastningsregister ifrån Polisen.
    vet att man kan skriva ut papper på deras hemsida och sen skicka hem, men jag behöver det dokumetet tills på Onsdag då jag blev kallad på anställningsintervju.

Kan man hämta det på polisstationen?

• Svar på tråden Belastningsregistret hos Polisen?
  • firewalkwithme

Nej det kan man inte, man måste beställa det. Det vet de förmodligen på anställningsintervjun. Dessutom är det väl ingen poäng att ha med det innan du vet att du fått jobbet? Man ska lämna in det innan man börjar arbeta, och jag tror bara man får hämta ut ett visst antal gratis per år så man ska inte ge till alla man går på intervju hos. 

Lycka till på intervjun!
  • Verkligen
    firewalkwithme skrev 2009-05-08 13:28:46 följande:
    Nej det kan man inte, man måste beställa det. Det vet de förmodligen på anställningsintervjun. Dessutom är det väl ingen poäng att ha med det innan du vet att du fått jobbet? Man ska lämna in det innan man börjar arbeta, och jag tror bara man får hämta ut ett visst antal gratis per år så man ska inte ge till alla man går på intervju hos.  Lycka till på intervjun!
    Tack för ditt svar.
    Dom som kallade till intervju skrev att man bör ha ett sånt utdrag med sig på intervjun, men det blir ju lite tight om tid eftersom jag fick kallelsen idag oc intervjun är på Onsdag..
    Jaja, det får gå ändå, får jag jobbet så kan jag ju beställa ett så dom får det senare.
  • firewalkwithme
    Verkligen skrev 2009-05-08 13:34:22 följande:
    Tack för ditt svar. Dom som kallade till intervju skrev att man bör ha ett sånt utdrag med sig på intervjun, men det blir ju lite tight om tid eftersom jag fick kallelsen idag oc intervjun är på Onsdag.. Jaja, det får gå ändå, får jag jobbet så kan jag ju beställa ett så dom får det senare.
    Ja, det går säkert bra. Jag tycker det låter lite underligt som sagt, jag har alltid lämnat in det när jag fått jobbet. Blir ju som sagt lite mycket att lämna in det till alla potentiella arbetsgivare om man söker en del jobb. 
    Jag beställde ett alldeles nyss och det kom på mindre än en vecka, så du får det nog relativt snabbt när du beställer.
  • FreeForAll

Jag blev också tillfrågad att ha med det till en intervju, tyvärr hann jag inte få det men då sa de att det gick bra om jag skickade det vidare till dem så fort jag fått det.

• firewalkwithme

Tycker fortfarande att det är konstigt att ge utdrag utan att ha blivit erbjuden jobb. Mycket riktigt har man bara rätt till ett sådant utdrag gratis per år, så söker man mer än ett arbete ska man alltså betala då? Skumt tycker jag

Men som sagt, det är ju bara en önskan från deras sida, det går säkert bra att lämna in i efterhand! 
    (under rubriken registerutdrag står info om ett intyg/år gratis)
  • Verkligen

Tack för svar.
    Jag får säga som det är helt enkelt, det är ju inte ens säkert att jag får nåt av jobben.
    Det är på ett Bemanningsföretag som behöver sommarpersonal på äldreboenden osv.

• firewalkwithme
    Verkligen skrev 2009-05-08 13:48:35 följande:
    Tack för svar. Jag får säga som det är helt enkelt, det är ju inte ens säkert att jag får nåt av jobben. Det är på ett Bemanningsföretag som behöver sommarpersonal på äldreboenden osv.
    Det går säkert bra! Och som sagt, lycka till på intervjun !
  • Verkligen
    firewalkwithme skrev 2009-05-08 13:49:52 följande:
    Det går säkert bra! Och som sagt, lycka till på intervjun !
    Tack så jättemycket..
Svar på tråden Belastningsregistret hos Polisen?