Tips på god alkoholfri drink..snälla
Snälla...finns det någon som kan tipsa om en alkoholfri drink som är god och läskande? Jag är så trött på cider och vatten..
Snälla...finns det någon som kan tipsa om en alkoholfri drink som är god och läskande? Jag är så trött på cider och vatten..
Ginger ale med en skvätt citron eller lime+is?
Eller köp en massa goda juice och blanda med lite kolsyrat vatten?
Jag gillar Lemon-Lime-and-Bitters
Består av lemonade (eller sprite), Rose's lime cordial och Angostura Bitter (3-5 droppar ungefär).
Serveras med is och kanske nån skiva lime eller citron. Mycket uppfriskande!
(Angostura bitter köper man på systemet, innehåller över 40% sprit, men iom att man tar enstaka droppar har det ju ytterst lite effekt. Man hamnar under 0,5% vilket är gränsen för alkoholfritt.)
Hejsan!
jag kände som dig när jag var gravid, så vi gick en dag ut på flera krogar, där jag på varje ställe frågade bartendern om han kunde göra en god alkoholfri drink till mig, och jag fick jätte goda törstsläckande grejer, som man aldrig skulle ha kommit på att göra hemma. ett litet tips bara, på så sätt kommer ni oxå ut i våren :)
Mojitos!!
precis lika god utan alkohol
*Ett gäng sönderrivna myntablad
* limesaft från ca ½ lime
* Lite sockerlag (beroende på hur söt man vill ha den). Koka upp lika delar vatten och socker. Låt svalna.
* massa is.
* Toppa med mineralvatten
AAAAAAAAaaasgott! :P
ett tips är att koka mycket sockerlag på en gång, det håller sig i alla fall en vecka i kylen!
Jag tycker att det är gott att blanda drinkar med tranbärsjuice, lime och Schweppes. Det är också fräscht och gott. Brukar dricka dessa med vodka (när jag inte är gravid/ammar), men de fungerar bra utan sprit också
Sanbitter (alkoholfritt från Systemet) med apelsinjuice och is är också gott.
Alkoholfritt öl och vin är också ett bra alternativ, när man inte vill ha en drink.
Är också less på mineralvatten o läsk till all mat o fest jämt, så jag gör som Standpat och låter bartenders blanda något gott alkoholfritt de få gånger vi är ute. Det brukar bli bra.
jätteenkelt är Santa Marias Mojito-mix, ska eg blandas med sprit men det finns alternativ på paketet. Finns en annan variant också - tror den också är syrlig o god.
Om du gillar öl kan jag rekommendera sorten Jever som finns på systemet. Alkoholfri och jättegod!
Tack för alla tips! Brukar också be bartendern blanda något gott till mig när vi är ute, men jag saknade alternativ att ha hemma.
Jag skall absolut ordna drinkprovning till mig själv så fort jag orkar ta mig ur soffan :)
Alkoholfria pina coladas är dundergoda
Gör Daquiris..... Går ju att variera hur mycket som helst... Jordgubb, hallon, banan, kiwi osv, osv..
Bara att byta ut alkoholen mot typ sockerdricka eller fruktsoda.... Och massor med krossad is...
Tänkte faktist testa att frysa in annanas o krossa det sedan i en mixer, o i med lite dricka däri sen, får prova lite innan man kommer fram till midsommar nu tänkte jag...:) så kan man ju iaf lossas att man dricker med alla andra...
Jag vet en jättegod båldrink man kan göra som känns super lyxig...min killes mamma gjorde den då hans systrar tog studenten.
Man delar lime ca 10 st och sen krossar man dom med händerna och verkligen pressar hehe
I med en massa is
Sen häller man på sånt brunt farin socker och givetvis efter tycke...jag brukar inte ta så mycket 2-3 matskedar.
Sen ska man hälla i schweppes ginger ale och röra runt lite och det smakar super.
Godaste bålen jag druckit ever med eller utan alkohol :)
En jätte god drinkmixblandning som man köper på en vanlig mataffär tex:Ica med smak av Rabarber & lime som du blandar med lite fruktsoda och skär ner några lime eller citron skivor med Is.
Då får du en svalkande sommardrink som smakar kanon gått och får en läckert ljus rosa färg som är superlätt att göra ! EN RIKTIG TJEJDRINK !
Alkoholfri Piña Colada
5 cl kokosmjölk
5 cl ananasjuice
citronsaft
Bitter lemon
krossad is
Tips!
Blanda Sprite med tranbärsjuice. Gärna en limeklyfta i.
Dessa ingredienser finns dessutom alltid i barerna :)
Grappo/grape tonic och tranbärsjuice är min favorit, gott och läskande! Det blir en alkoholfri variant av drinken Sea Breeze.