• anna klara

Vilket internet är billigast, för en som just flyttat hemifrån?

Någon som vet det? Tror hon som bodde där innan sa att det fanns com hem där. Men man måste väl inte ha det om man inte vill?

Jag kan inget om sånt där. Billigt o bra ska det va, hon (min dotter) ska inte ladda ner massa grejjer, bara va inne på nätet som vanligt.

• Svar på tråden Vilket internet är billigast, för en som just flyttat hemifrån?
  • Mint

Det mest prisvärda lär ju vara något 0,25 mbit/s-ADSL. Vilket som är billigast beror helt på adress.

• En pojke och En flicka

Stadsnät är det billigaste alternativet, beror på om det finns dit hon ska flytta. (tyvärr finns det inte överallt) Jag Har stadsnät och det är både billigt och bra. Ett tips är att kolla olika internetleverantörer och testa vad ni kan få och vad priset är. Skriv adsl/internet på söksidan så dyker det upp en hel del. Man behöver inte ha Comhem om man ej vill, det är riktigt.

• anna klara

Oki tack för förslagen.

• LizzieT

Vi har bredbandsbolaget och det är väl si och så. Det är iaf billigt. 400 för box, internet (100 mgb) och telefon, sen behöver man ju inte välja så hög hastighet, då blir det ju billigare =)

• inze

Men om hon vill komma billigt undan är väl Com Hems XSmall 0,5 bland det billigare man kan hitta.

0,4-0,5 Mbit/s
    99:--/mån
    1:- modem
    95:- i startavgift
    Vill man ha trådlöst modem kostar det 299:--

1,5-2 Mbit  (Small 2) istället kostar det 199:--/månad, i övrigt samma.

Allt med 12 mån bindningstid.

• Krycke

Om du vill se på rörlig grafik t ex program på svt så så rekomenderar jag Small S.

• Krycke
    Bricke skrev 2009-05-09 18:44:42 följande:
    Om du vill se på rörlig grafik t ex program på svt så så rekomenderar jag Small S.
    Kanske skall skriva att orsaken är att den har nedström 1,5-2 Mbit/s vilket ofta krävs.
  • En pojke och En flicka

Ju långsammare internet hon tar desto billigare blir det så klart men det tar också evighet att ladda sidor. Beror på vad hon är van vid.

Svar på tråden Vilket internet är billigast, för en som just flyttat hemifrån?