• Plutten85

vad kan det vara?

min gosse är dålig i magen
    han har varit jätte lös i magen i 2dagar å nu är jätte hård
    bajset är helt grått.. va kan det vara

• Svar på tråden vad kan det vara?
  • BeatriceN86

Tycker det låter som att det är pga tänderna. Då kan de blir väldigt lös i magen och äta väldigt dåligt...

• Nemiia

Jag funderar lite på det du sa att hans avföring var grå, har han ätit nått speciellt de senaste dagarna. För det jag tänker på annars är att det kanske är något med gallan. Då brukar man säga att man får shitfärgad avföring om om det är nått med gallblåsan eller att det är stopp så att gallan inte kan färga avföringen brun.
    Kan ju självklart vara något helt annat men var bara en tanke.

• Plutten85

nå han har ätit blåbär det har han int ätit förut
    sen har han börjat nyss med en hel flaska välling
    kan det va nå i vattnet har ju int koka varje gång

• Nemiia
    Plutten85 skrev 2009-05-08 15:47:14 följande:
    nå han har ätit blåbär det har han int ätit förut sen har han börjat nyss med en hel flaska välling kan det va nå i vattnet har ju int koka varje gång
    Jag är inte helt säker men det låter inte som om något av det skulle ge den färgen på avföringen. Men avvakta en dag och se om han blir bättre ge mycket vätska, om han inte vill ta ge teskedsvis. Om han inte blir bättre skulle jag nog kontakta läkare
  • Plutten85

kom på att han åt 2små bitar smörgåsrån med lite leverpastej början av veckan kan det påverka? han har inte ätit det förut

• Mjuzik
    Plutten85 skrev 2009-05-08 17:10:55 följande:
    kom på att han åt 2små bitar smörgåsrån med lite leverpastej början av veckan kan det påverka? han har inte ätit det förut
    Leverpastej innehåller en del järn och järnrik mat kan ge lite mörkare/svartare färg på avföringen...
  • Mjuzik

Fast varför han äter dåligt nu, kan jag inte svara på...

• Nemiia
    Mjuzik skrev 2009-05-08 17:50:25 följande:
    Leverpastej innehåller en del järn och järnrik mat kan ge lite mörkare/svartare färg på avföringen...
    Ja sant fast han hade väl grå avföring?

Jag är ju bara uska så kan inte riktigt svara på detta med maten men tycker inte att lite smörgåsrån ska påverka. Om du är orolig ring till sjukvårdsupplysningen.
  • Plutten85

Hej!! nu är det bättre.. nu äter han jätte bra..
    jag tror att det är tänder å någon magsjuka
    för nu är jag dålig i magen.

• Vhilma och Victor

Skönt att han blev bra! Tråkigt bara för din del..

• Mjuzik

Vad bra att gossen mår bra nu!
    Krya på dig!

Svar på tråden vad kan det vara?