• FeeBee

Rama in UL-bilderna?

Hallå tjejer!

Var på ultraljud nu i veckan och fick med oss bilder på lilla pyret!

Nu undrar jag om Ni har något tips på hur man kan bevara bilderna på ett fint sätt. Kanske rama in de eller nåt?

Hur har ni gjort med era?

Ha det bra!
    Kram med er!

• Svar på tråden Rama in UL-bilderna?
  • Cevins Mamma

hej ..
    jag har ramat in mina bilder... gjorde 4 ultraljud så jag att satt 2 bilder i varjeram.... tycker det är kul att spara... eller så kan man sätta dem i babyboken sen när barnet har kommit.... lycka till.. kram Bea

• Medsyster

Har en kompis som lämnade in dem i en fotoaffär som i sin tur förstorade upp den som en stor tavla sedan ramade hon in dem. Hon har tre olika profiler på barnet och tavlorna är jättefina!!!

• Petra71

Hejsan

Jag tog med den bild som var bäst till fotoaffären och gjorde ett foto av den , för ultraljudsbilden bleknar efter hand.(Jag förstorade den också)
    Sedan ramade jag in den och gav den som present till min sambo.

Kram Petra71

• Aros

Hade först tänkt att rama in den. Men bilden var verkligen jättedålig (finns i mitt krypin) så jag kommer att sätta in den i ett barnalbum vi kommer att göra. Där kommer bilder som följer barnets utveckling att hamna sedan, men även ett brev från min sambo och mig där vi skrivit ner hur vi kände när vi fick reda på att vi var med barn, känslan att se att allt var ok på UL osv.

• Jennaz

Bilderna blir solblekta efterhand... Akta också för att plasta in dem! Jag förstörde mina första!

• Madickeri

har hört att man ej ska plasta in dom (självhäftande) för då blir dom förstörda... vi har våra i en plastficka... ska klistra in dom i en bok sen...

• madde18

vi har ramat in våra o satt upp på väggen

kram

• wozzgirl

Akta er för att förstöra bilderna...
    ALL plast får dem att bli svarta. Både självhäftande plast (förstör dem på nån dag) men även plastfickor!!! (Det tar bara lite längre tid..)

Scanna in dem så att du har en version på datorn av dem.
    Att föra dem till en fotoaffär för att få ett foto av dem är en bra idé.

Bästa sättet att förvara orginalbilderna är att sätta dem i ett kuvert och förvara dem i något mörkt utrymme. (Sätt gärna ett vanligt A4 papper emellan dem oxå.. )

Även sollus förstör dem så de kommer sakta men säkert att förstöras om ni sätter upp dem på väggen.
    Tråkigt men sant.

Ni kan ju testa med kassakvitton, vad som får dem att bli förstörda. Principen med ul-bilderna är den samma. De är nämligen båda utskrivna på värmepapper.

• Peppa

Vi har ramat in våra och satt upp dem i hallen. Men efter att ha läst detta så blir det nog ett besök i fotobutiken.

• MaDdO

Ta en kopia på den och laminera den om du har möjlighet för inom bara några år så kommer bilden vara förstörd (vår är numera vit med vissa grådassiga fläckar)! Eller som någon sa, ta med till en fotograf och gör en fotokopia av den! Men försök INTE laminera ORGINAL bilden för då smälter den!

Svar på tråden Rama in UL-bilderna?