• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Övergångsställe
  • MammasälskadeMinna

klart man väntar tills man ser att dom stannar in.. man vill ju inte riskera att bli överkörd om dom inte stannar.. Fast att dom ska.

• Gravid2008
    MammasälskadeMinna skrev 2009-05-08 19:56:41 följande:
    klart man väntar tills man ser att dom stannar in.. man vill ju inte riskera att bli överkörd om dom inte stannar.. Fast att dom ska.
    Håller med, men tycker det är läskigt många som bara går rakt ut i vägen, eller som går mot rött med barnvagn när det kommer bilar. Läskigt.
  • Pretty Banana

Jag väntar tills de stannat helt, trots att jag själv blir jätteirriterad när jag saktar ned farten en bit innan och folk ändå envisas med att vänta med att gå över tills man är framme vid övergångsstället och stannat helt.

• norgesessan

går över när dom stannar in...väntar inte till bilen står still....Ger onda blicken till många förare, speciellt förare som kör i andra filen....Vissa förare blir irriterade för att dom får slopa farten...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Gravid2008
    Pretty Banana skrev 2009-05-08 20:19:55 följande:
    Jag väntar tills de stannat helt, trots att jag själv blir jätteirriterad när jag saktar ned farten en bit innan och folk ändå envisas med att vänta med att gå över tills man är framme vid övergångsstället och stannat helt.
    Jag vet det är super irriterande...
  • MammasälskadeMinna

Man blir själv irriterad när folk inte stannar men blir själv irriterad när man själv måste stanna

• Marma

Väntar tills jag vet att bilarna stannar. e tyvärr inte många som stannar o måste lära ungarna att stanna oxå

• Peztis

Som gående väntar jag tills jag ser att de tänker stanna och låta mig gå över.
    Som bilist markerar jag att jag tänker låta dem gå över genom att sakta in i god tid eller vifta fram dem med handen.

• student2013
    Marma skrev 2009-05-08 21:33:35 följande:

Väntar tills jag vet att bilarna stannar. e tyvärr inte många som stannar o måste lära ungarna att stanna oxå

Man ska väl lära barn att stanna även om bilarna stannar?!
Svar på tråden Övergångsställe