Att det ska vara så svårt att hitta snygga kläder, eller åtminstone kläder överhuvudtaget!
Jag känner mig så uppgiven! *klipper in ett inlägg från min dagbok* Det är verkligen så mkt lättare att hitta snygga kläder i stora storlekar! Eller att öäverhuvudtaget hitta kläder i rätt storlek!
För övrigt är det inget nytt under solen. Jag var och shoppade igår. Ensam. Det var rätt skönt och mycket frustrerande! Jag fullkomligt avskyr modet just nu! Långa linnen och tröjor, skor utan klack, påsiga byxor. Allt i skrikiga färger. Som om inte det vore nog så verkar det totalt omöjligt att hitta kläder i rätt storlek. Det lyser med sin frånvaro tom på reasnurrorna. Jag lyckades efter att ha letat igenom hela HM (det tog sin lilla tid i trängseln) hitta ett (!) par byxor i storlek 36. De var för stora. Ursäkta mig men ska inte vi som är smala få köpa kläder? Varenda par byxor jag tittade på fanns flera par i varje storlek från 38-46. Om man mot förmodan hittar ett par byxor i rätt storlek är de flera decimeter för långa i benen. Ska jag i fortsättningen bara få köpa jeans? Jag blir så trött! Det är lättare att hitta tröjor. Inte helt lätt. Det verkar som att xs är en underrepresenterad storlek. Man skulle väl vara medium antar jag. Lagom. Storlek 38 både på kläder och skor. 75B i bhstorlek. Ve den som avviker från normen!