• Anonym (Anna)

Idag så lånade jag 150.000 på banken för att min vän skulle kunna få lösa sina dyra krediter.

Självklart så är det min nära anhöriga som kommer att sköta avbetalningen för "under bordet" så är det deras lån. Det känns bara så underbart skönt att få hjälpa till.

Ville bara berätta hur bra det känns att göra någon glad och lättad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-10 08:29
    Vännen jag pratar om är alltså min mamma.

• Svar på tråden Idag så lånade jag 150.000 på banken för att min vän skulle kunna få lösa sina dyra krediter.
  • Heidi1

hoppas att ni har skrivit papper imellan er med vittne om ni blir osams nån gång

• Anonym (..)

Oj det var gentilt, hoppas din vänlighet inte missbrukas !

• Anonym

Även om dom betalar till dig så är det du som står på lånet och betalar inte dom dig så har du inga pengar att ge till banken och det är du som hamnar hos kronofogen. Sorry men jag tycker du har gjort fel!

• Anonym (Hmm..)

Undrar om det är så du känner innerst inne eftersom du skriver här...?

• Anonym (Anna)

Jo de kommer att betala och det är inget jag oroar mig för, även om vi skulle bli ovänner så skulle de fortsätta betala.

De var på väg till personlig konkurs och mådde riktigt riktigt dåligt så det känns helt rätt att få hjälpa.

• Anonym (Anna)

Anonym (Hmm..) skrev 2009-05-08 22:27:23 följande:

Undrar om det är så du känner innerst inne eftersom du skriver här...?
    Självklart, jag är lycklig och hade själv varit överlycklig om något gjort detsamma för mig om det behövdes.
  • Anpema

Skulle aldrig gjort detsamma! Varför kunde/ville inte banken ge dem ett lån för att lösa sina dyra krediter? Förmodligen för att de inte har ekonomisk möjlighet att betala tillbaka på ett lån...

Svar på tråden Idag så lånade jag 150.000 på banken för att min vän skulle kunna få lösa sina dyra krediter.