Ehlers Danlos syndrom (eds) fortsätter
Hej hej
Nu ska jag försöka få lite tid att skiva här också
Ja tiden å orken har inte funnits det sista så tyvärr är jag inte så aktiv här som jag önskar men nån gång måste det väll vända igen å då ska jag vara med er oftare.
Jag får börja med att välkommna mamma S. Ingen roligi sits ni sitter i. En sak jag tänkte på är bara att det är viktigt att de vid hennes operation utgår från att hon har EDS för annars kan det bli komplikationer. Viktigt att vara extra försiktiga å sätta extra många å täta stygn mm samt ha speciell tråd mm. Men läkarna borde tänka på detta om de vet att hon troligen kan ha EDS. Men be dem läsa på för säkerhets skull.
Camilla: skönt att det börjar röra på sig lite för er. Hoppas nu bara att det börjar rulla på ordentligt å att ni får medvind ett tag. Det behöver ni verkligen. Borde inte du kunna vara hemma å vabba nu när Simon är så dålig. Han borde väll kunna få hemskola en liten tid så han kan vila upp sig?? Bara en tanke.
Här är det rätt rörigt just nu. Jag jobbar titt som tätt å ingenstan å överallt på samma gång typ. Kastas in i allt från förskolan till årskurs 5 till fritids å vet aldrig vart jag ska vara typ. Tjänsterna som jag sökte gick till andra så det lär inte bli bättre nästa termin heller. Skolan går väll hyfsat men då tiden har varit mycket knapp det sista känns det inte riktigt som jag hinner med det jag skulle vilja. Sen har jag gjort en hel del tårtdekorationer å tårtor det sista också så timmarna på dygnet har inte riktigt räckt till.
Är oerhört trött hela tiden å känner att kroppen inte riktigt vill vara med i tempot som är just nu men kan på samma gång inte bromsa just nu då ekonomin faller om jag inte jobbar allt jag kan.
Saga är väldigt rörlig just nu tror det beror på att hon växt mycket det sista. Detta medför att hon ofta är trött, gnällig å har ont. På samma gång är hon ofta super speedad å det är nästan omöjligt att få henne att bromsa lite eller få henne lyssan, koncentrera sig mm.
Hennes mage är dock rätt bra just nu. Hon var in å opererade nya rör för ca 1mån sen å visst hör hon bättre men ändå inte bra å så kliar hon hela tiden i öronen så vi ska in till öron igen på tis.
På måndag ska hon till ögon igen å kolla synen, har dock inte märkt något direkt med ögonen just nu men man vet ju aldrig.
Hon liksom jag känner av pollenallergi. Hon känner av det lite mindre än mig just nu vilket är skönt men hon kliar å nyser å snörvlar.
Just nu är hon hes också vilket jag inte exakt vet orsaken till. Kan vara förkylning eller allergi.
Så till detta med dagis å sommar, stängningsveckor, schema å speciell personal mm mm. Det har vara å är en hel röra med detta just nu. Både jag å TObbe jobbar ju hela sommaren å då är det ju dagis som gäller för henne. Å alla veckor förrutom 28-31 går bra då är hennes vanliga dagis öppet med den ordinarie personalen. Men stängningsveckorna är på ett annat dagis som hon aldrig varit på å med personal hon inte känner. Har dock fått fixat så en vikarie som brukar vara på hennes vanliga dagis kommer vara där det mästa när hon är där men inte hela tiden. Sen så måste jag kontackta mat tanten på det andra stället å gå igenom med henne allt runt Sagas kost mm samt informera personalen på dagiset om allt som rör Saga. Akutmediciner ska med å alla listor med info mm mm. Fy det blir så rörigt å så mycket att tänka på.
Men men det ska väll fixa sig det med tillslut annars får jag ta med henne till jobbet. Finns inget annat att göra.
Oj oj nu är det jag som bara skriver å skriver.
Ha det bra Kram Rosita