• Glenni

Sunderby sjukhus får kritik för att ha missat stängd anus hos en nyfödd

www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx

Jag undrar bara, av ren nyfikenhet, hur har barnet kunnat bajsa? Någon som vet mer om detta tillstånd? Kan ju inte vara så att det är helt stängt, låter helt osannolikt att inte föräldrar eller BVC skulle reagera om inte barnet bajsade på 5 månader!

• Svar på tråden Sunderby sjukhus får kritik för att ha missat stängd anus hos en nyfödd
  • Gåva

Jag tänkte precis samma sak när jag läste det imorse!!!

• Freja07

Hej!!

Jag kan som förälder till denna flicka(ja det är sant) säga att Freja hade en yttepytte fistelgång där blygdläpparna möttes som gjorde att hon kunde bajsa så länge hon fick bröstmjölk. Tro inte att vi föräldrar inte har funderat på detta!! När freja börja med smakisar bajsa hon tunna daggmaskar. jag vill inte gå in på mera så här offentligt. Inboxa om ni undrar över ngt och jag hoppas att ni har förståelse för detta att jag ej vill prata om detta så här offentligt. Det har varit väldigt jobbigt och utredningen är nyss klar angående detta.
    Logga nyss in och såg detta..

• Linn och Robin

Och så ska man föda på Sunderby sjukhus snart BF+1, hoppas de infört bättre rutiner.

Gabriel 061217 och lillasyster 090508
  • Freja07

Linn och Robin skrev 2009-05-09 16:51:01 följande:

Och så ska man föda på Sunderby sjukhus snart BF+1, hoppas de infört bättre rutiner.
    De har gjort det!! Det är Lex maria anmält och jag har fött en gång till nu i december på Sunderby och de kollade då detta och de har sagt att det är infört som rutin nu! Så du kan vara lugn.
  • Linn och Robin
    Freja07 skrev 2009-05-09 16:55:12 följande:
    Linn och Robin skrev 2009-05-09 16:51:01 följande: De har gjort det!! Det är Lex maria anmält och jag har fött en gång till nu i december på Sunderby och de kollade då detta och de har sagt att det är infört som rutin nu! Så du kan vara lugn.
    Vad skönt! Hemskt tråkigt att er flicka fick lida helt i onödan pga slarv av vården!
    Gabriel 061217 och lillasyster 090508
  • Freja07

Hej igen..
    ville bara säga att det heter Analatresi..finns lite olika varianter. Freja hade analatresi med vestibulär fistel. Så goggla på det om ni vill..

• Freja07

Nu vill jag bara gråta..läste nyss alla kommentarer i länken..Tror verkligen folk att vi är så inkompetentamänniskor?

Freja 070515 My 081208
  • mamma2kids

men fy så dåligt av dom!båda mina barn är födda där.

• Mumselumsan
    Freja07: Försök att ignorera det folk skriver. Vet att det är lättare sagt än gjort. Ni vet ju sanningen och ska jag vara ärlig så tycker jag att artikeln gav lite knapphändig information, den skapade mer frågor än klarhet. Nu när jag läst här så förstår jag mer och tyvärr är det ju så att människor har så lätt för döma och dra negativa slutsatser. Det är en beklaglig historia och otroligt ledsamt att er lilla flicka skulle behöva gå igenom det där. Skönt att ni fått rätsida på det hela och förhoppningsvis upprättelse även om det inte är något att komma med när man tänker på er dotter som faktiskt fick uppleva detta jobbiga.
Svar på tråden Sunderby sjukhus får kritik för att ha missat stängd anus hos en nyfödd