• Kajsan

Tradera - "ockerfrakt"

mion skrev 2009-05-09 12:00:47 följande:
    Klart säljaren vill tjäna pengar vad är problemet??? Hur ska säljaren veta att en o samma person ska buda hem allt? man vill ju tjäna pengar så....
    Fast nu förstår jag inte vad du menar?
    Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • Kajsan
    Minnie69 skrev 2009-05-09 12:02:33 följande:
    Det är inte bara du som tycker så, jag anser att det är förkastligt och jag förväntar mig att om man skor sig på samfrakt så skriver man ut under vilka premisser man arbetar isf. Jag skulle tjaffsa och hålla på också. Däremot så kan man ju inte göra så mycket mer om säljaren är fullständigt omedgörlig, annat än att ta in det i sin bedömning om fraktkostnaden var rimlig. Det skulle jag definitivt inte anse, med 8 auktioner kan du lämna ett ganska så rejält avtryck i säljarbedömningen
    Och få ett ganska ordentligt avtryck med hämndomdömmen.
  • Kajsan
    Angels skrev 2009-05-09 12:05:03 följande:
    Problemet med att bråka är att jag är rädd att säljaren tar mina pengar och sedan inte sänder varorna. Då är det ju jävligt kört. Men visst, jag skriver ett omdömme baserat på hur snabb leveransen är, hur pass välpackade varorna är och var portot kostade.
    Ja kolla sen hur mycket portot kostade, och sen räknar du av överskottet och skriver att det är tex 76 kr för emballage i omdömmet.
    Eller så mejlar du i efterhand när du fått kläderna och ifrågasätter varflr emballaget kostade si och så mycket.
  • Kajsan
    mion skrev 2009-05-09 12:06:56 följande:
    Vad är det du inte förstår? säljaren har ju inte gjort nåt fel
    Jag förstår inte vad du menar med "Hur ska säljaren veta att en o samma person ska buda hem allt? "
    Vad har det med saken att göra?
Svar på tråden Tradera - "ockerfrakt"