• Doris6

Kan man doppa nappen i något som får en bebis att börja gilla den bättre?

Ja som rubriken lyder, har någon av er doppat nappen i något för att få ert barn att ta nappen?
    Har en 5,5 månaders tös som hatar nappen men älskar att tutta på mig och jag är ärligt talat skittrött på det!

Tips tack!

• Svar på tråden Kan man doppa nappen i något som får en bebis att börja gilla den bättre?
  • LaLa83

Förstår dig...Samma problem här.Nappen vore kanon om dom ville ta den...

• Rigmor Mortis

Bröstmjölk? Risken är väl att hon blir arg när det inte kommer mer efter första smaken.

• mamita

florsocker eller strösocker, hehe, men det är väl det mest onyttiga man kan ge ett barn

• spuff

Förr i tiden doppade man den i socker och saft...vin tom, men det är ju knappast att rekommendera. Bröstmjölk kanske? Testa olika nappar. Min dotter tog napp i början, men ratade den efter 3 mån ålder...hon snuttar fortfarande en hel del på mig men vill inte ha napp.

• LaLa83

Funkar det verkligen att doppa i florsocker?

• Doris6

Har ALLA nappar som går att få tag på, hon hatar alla.
    har doppat i bröstmjölk,ingen skillnad.

inatt har hon vaknat och velat tutta var 40:e minut ca.
    hon är supersnuttig, men jag orkar inte hålla på så.
    florsocker då kanske...

• LaLa83

Varför ska man aldrig doppa i socker?

• lunkentuss

vår tjej tog nappen om vi doppade den i vanligt vatten =)

• Arvid06Allis09

Ursäkta mig, men allvarligt??? Doppa nappen i socker för att få bebisen att ta den??? Tänk efter lite folks! {#lang_emotions_yell}

Har man nu en liten som är extremt snuttig så får man nog helt enkelt fortsätta att kämpa med att få bäbisen att ta napp eller gilla läget å vara "levande napp" ett tag framöver...

~Arvid 061225 & BF090918~
Svar på tråden Kan man doppa nappen i något som får en bebis att börja gilla den bättre?