• NoMercy

Gardiner!

Tycker det är svårt!
    Renoverar köket och ska såklart ha nya gardiner.
    Det är 3 fönster.
    Ett litet ovanför diskbänken 87 x 97
    Här står man och diskar och tittar ut alltså.

Ett stort 177x127
    Här ska troligen en kökssoffa stå framför fönstret.

och ett mindre 87x127
    Mer i halldelen en spegel kommer att sitta på väggen så jag vill ha bra ljusinsläpp.

Själva köket är ljusgrått i med spont på luckorna (Electrolux Torp himmeslgrå).
    Golvet är matta som ser ut som svart/grå klinkers.
    Vitt kakel och vita tapeter förutom en fondtapet som är grå med lite vitt/svart/grått mönster.

Jag vill ha färg! Själva tyget är kanske inte så svårt men det är vilken modell och hur jag ska fästa.
    Kan jag sätta en stållina mellan innerdelen på fönstret och bara hänga en rak kappa?
    Ev sy en kappa som "rullas" upp? Också att hänga inne i fönstersmygen?
    Eller ska jag sätta upp svarta alt grå gardinstänger och hänga kappan utapå?
    Vill inte ha längder, för det är väl inte snyggt om dom hänger ner bakom soffan?

Tips på sidor där man kan köpa färdigsydda kappor alt hissgardiner?

• Svar på tråden Gardiner!
  • VeronicaL

Jag har ett fönster ovanför diskbänken och där har jag satt en egensydd rak kappa i marimekkos röda unikko, och då sydde jag fast mjukkardborre upptill på kappan och klistrade fast den hårda på fönsterfodret. I det andra fönstret har jag satt veckbandslängder i samma tyg, men då har jag inget annat där än hundens sov-och mat plats.

Vad gäller hos dig är det mest din smak som spelar in om du vill ha längder eller ej. Kappor släpper in mer ljus. Självklart kan du sätta en gardinwire i fönstersmygen, men jag skulle föredra en grå gardinstång istället. Men det är ju också en smaksak, det är ju du som ska leva med det.

Om du hittar en snygg panelgardin som du gillar och det funkar med mönstret så kan du vända den och sy fast ett kanalband på långsidan så har du en snygg gardin till ditt kök.

butik.barntyger.se
    www. ellos.se
    www.halens.se
    www.jotex.se
    www.rosarummet.se
    www.stoffochstil.se

• NoMercy

Tack för tipset med panelgardinen och för länkarna, även om det var nån som väl kanske inte handlade om gardiner just

VeronicaL skrev 2009-05-09 14:47:30 följande:
    Jag har ett fönster ovanför diskbänken och där har jag satt en egensydd rak kappa i marimekkos röda unikko, och då sydde jag fast mjukkardborre upptill på kappan och klistrade fast den hårda på fönsterfodret. I det andra fönstret har jag satt veckbandslängder i samma tyg, men då har jag inget annat där än hundens sov-och mat plats.Vad gäller hos dig är det mest din smak som spelar in om du vill ha längder eller ej. Kappor släpper in mer ljus. Självklart kan du sätta en gardinwire i fönstersmygen, men jag skulle föredra en grå gardinstång istället. Men det är ju också en smaksak, det är ju du som ska leva med det.Om du hittar en snygg panelgardin som du gillar och det funkar med mönstret så kan du vända den och sy fast ett kanalband på långsidan så har du en snygg gardin till ditt kök.butik.barntyger.sewww. ellos.sewww.halens.sewww.jotex.sewww.rosarummet.sewww.stoffochstil.se
  • VeronicaL

Nä man får som leta under textilier och hittar man nåt snyggt så får man antinge sy själv eller leja någon som tycker det är kul att sy

• NoMercy

rosarummet? eller tittade jag inte tillräckligt noga
    Tyckte bara det var kul.

VeronicaL skrev 2009-05-10 18:37:10 följande:
    Nä man får som leta under textilier och hittar man nåt snyggt så får man antinge sy själv eller leja någon som tycker det är kul att sy
  • VeronicaL

PÅ vänster sida har du produkttablå  med gardiner, gardinkappor, färdigsydda längder, panellängder.

• NoMercy

Ja, där jag kan handla analkulor, strap on, div vibratorer mm. Hittar tyvärr inga gardiner alls där

VeronicaL skrev 2009-05-12 14:25:52 följande:
    PÅ vänster sida har du produkttablå  med gardiner, gardinkappor, färdigsydda längder, panellängder.
  • NoMercy

Ingen fara, lite kul vare

VeronicaL skrev 2009-05-12 15:13:24 följande:
    aha nu ser jag felet prova på rosahuset.se istället. Sorry
  • VeronicaL

Ja det kan jag tänka mig Nu är man avslöjad{#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden Gardiner!