• Anonym

Ångrar abort och vill nu försöka bli gravid igen..

Gjorde en abort för ett tag sedan och det kändes som min sista chans att få ett till barn. Har två barn på 6 och tre och är snart 36 år..känner att åren rusar.
    Valde abort pga att min sambo inte alls ville medans jag var väldigt kluven..får svackor ibland då jag inte orkar med de två jag har och detta har väl legat som en stor orsak till aborten. Nu går jag omkring och ångrar mig såklart..skulle lyssnat mer på mina innersta känslor..Har blivit en liten tvångsgrej för mig att ex kolla hur många syskon som står med på födelseannonserna. Nu känner jag att jag vill ha en till och ska tala med min sambo..

• Svar på tråden Ångrar abort och vill nu försöka bli gravid igen..
  • Anonym (E)

Som du beskriver din situation, att du ibland får svackor och inte orkar med de två barn du har, så tror jag inte att en bebis skulle göra det hela bättre. Att du också har en sambo, som inte vill ha ett till (just nu?), tyder ju också att en bebis inte är aktuellt.
    Som jag tolkar din text, så känns det som att du tycker att en bebis kan lösa problemen, men jag tycker inte att man kan lägga det ansvaret på ett barn. Att du mår dåligt över aborten är fullt förstårligt, men det finns hjälp att få! Men blanda inte in ett till barn, förens dina svackor har upphört och din sambo vill bli pappa igen.

• Anonym

Anonym (E) skrev 2009-05-12 08:55:07 följande:

Som du beskriver din situation, att du ibland får svackor och inte orkar med de två barn du har, så tror jag inte att en bebis skulle göra det hela bättre. Att du också har en sambo, som inte vill ha ett till (just nu?), tyder ju också att en bebis inte är aktuellt. Som jag tolkar din text, så känns det som att du tycker att en bebis kan lösa problemen, men jag tycker inte att man kan lägga det ansvaret på ett barn. Att du mår dåligt över aborten är fullt förstårligt, men det finns hjälp att få! Men blanda inte in ett till barn, förens dina svackor har upphört och din sambo vill bli pappa igen.
    Tack för dina ord! Svackorna får jag leva med och det kanske trots dem blir ett BARN till men inte ännu.
  • Anonym (E)
    Anonym skrev 2009-05-12 09:33:37 följande:
    Anonym (E) skrev 2009-05-12 08:55:07 följande: Tack för dina ord! Svackorna får jag leva med och det kanske trots dem blir ett BARN till men inte ännu.
    Vad glad jag blir att jag var till nån hjälp (förhoppningsvis)! Lycka till med allt, med sommaren brukar ju det mesta lätta upp sig. Barnen springer av sig så mycket så det finns inte så mycket energi över till annat, som att bråka med mamma{#lang_emotions_wink}
  • Anonym

Tyvärr har jag lite svårt att förstå det där med att ta bort oplanerade barn och sedan snart efter acceptera en ny graviditet. Min syster gjorde detta för ett år sedan och nu har en fin liten pojke. Däremot förlorade jag mitt efterlängtade barn under förlossningen under denna period och har fortfarande svårt att acceptera att man väljer att göra aborter för den motivering att den ena partnern men man gör ett nytt försök.
    Jag har därmed också fått upp ögonen på alla dessa ofrivilligt barnlösa som kämpar och med flertalet misslyckanden, det är en grym orättvisa för oss som faktiskt hade gjort allt för att behålla våra små levande.

Ett tips är att vara så stabil i förhållandet att det kan klara och stå emot eventuella problem på vägen. Detta har räddat mig.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-12 10:22:45 följande:
    [citat]
    Tyvärr har jag lite svårt att förstå det där med att ta bort oplanerade barn och sedan snart efter acceptera en ny graviditet. Min syster gjorde detta för ett år sedan och nu har en fin liten pojke. Däremot förlorade jag mitt efterlängtade barn under förlossningen under denna period och har fortfarande svårt att acceptera att man väljer att göra aborter för den motivering att den ena partnern men man gör ett nytt försök. Jag har därmed också fått upp ögonen på alla dessa ofrivilligt barnlösa som kämpar och med flertalet misslyckanden, det är en grym orättvisa för oss som faktiskt hade gjort allt för att behålla våra små levande. Ett tips är att vara så stabil i förhållandet att det kan klara och stå emot eventuella problem på vägen. Detta har räddat mig.
    [/citat
    Tråkigt att höra..beklagar..
    Abort var ngt helt främmande för mig med..trodde aldrig jag skulle kunna göra det. För oss tog det dessutom flera år att bli med de barn vi har nu.
    Inget kommer kunna ersätta det livet vi valde att ta bort..aldrig någonsin..kommer bära det med mig hela livet.
Svar på tråden Ångrar abort och vill nu försöka bli gravid igen..