• DaughterOfRock

Babyproffsens graviditets/förlossningsgaranti?

Ja är det nån som vet hur den funkar?
    Vi beställde vagn o grejer ida men bebis kommer inte försen i september så mycket kan ju fortfarande hända, även om jag försöker vara positiv.
    Tänkte bara se om nån vet om den gäller även om man tagit hem vagnen o babyskyddet eller gäller den bara om den är beställd o man har betalt handpenning?
    Känns ju lite tungt om man betalat 10 000 för något o så går det åt skogen =/

• Svar på tråden Babyproffsens graviditets/förlossningsgaranti?
  • Joico

Bäst vore nog att fråga dom själva. Men jag googlade lite och det verkar gälla även om man tagit med sig det hem, förusatt att man har originalkartonger och kvitton kvar. Men fråga

• DaughterOfRock

Mm får göra det, jag hade skrivit det på en lapp ida men självklart glömde jag den hemma, suck!
    Men ska försöka googla lite också, tack =)

• sommar2001

Har beställt vår vagn på Babyproffsen och enligt den jag pratade med får vi lämna tillbaka vagnen om den inte är använd och vi har den i det skick som vi fick den i. Har valt att inte hämta ut vagnen om det skulle gå på tok. Vagnen har funnits i butiken i 2 mån och vi har BF om 1 mån, hämtar den om någon vecka..

• DaughterOfRock
    sommar2001 skrev 2009-05-09 15:25:29 följande:
    Har beställt vår vagn på Babyproffsen och enligt den jag pratade med får vi lämna tillbaka vagnen om den inte är använd och vi har den i det skick som vi fick den i. Har valt att inte hämta ut vagnen om det skulle gå på tok. Vagnen har funnits i butiken i 2 mån och vi har BF om 1 mån, hämtar den om någon vecka..
    Aha okej men då borde det ju gälla alla affärer?
    Jag vill gärna ha den hemma ganska tidigt, varför vet jag inte, men man får ju hålla tummarna att det ska gå hela vägen.
    Va härligt o bara ha en månad kvar till bf, lycka till!
  • Victorius

Hej!
    Jag jobbar i en Babyproffsen butik och vi har som regel att skulle något hända under graviditeten eller förlossningen så har man sk förlossningsgaranti och får tillbaka alla pengar, bara det finns kvitto och om det är oanvänt.

Men Babyproffsen är en franchisekedja och varje butik bestämmer sina egna regler, men jag skulle tycka det var konstigt om man inte har förlossningsgaranti.

Vi har dessutom så att om man tex köper en bilbarnstol och hämtar ut den 3 månader innan BF så räknar vi garantin från det beräknade förlossningsdatumet så man inte förlorar granati innan barnet kommit.

Ring till din butik och kolla. Lycka till!  

Saga född 000420, Anton född 020905, Arvid född 070726 & Vilda BF 090807
  • DaughterOfRock
    Victorius skrev 2009-05-09 16:09:13 följande:
    Hej!Jag jobbar i en Babyproffsen butik och vi har som regel att skulle något hända under graviditeten eller förlossningen så har man sk förlossningsgaranti och får tillbaka alla pengar, bara det finns kvitto och om det är oanvänt.Men Babyproffsen är en franchisekedja och varje butik bestämmer sina egna regler, men jag skulle tycka det var konstigt om man inte har förlossningsgaranti.Vi har dessutom så att om man tex köper en bilbarnstol och hämtar ut den 3 månader innan BF så räknar vi garantin från det beräknade förlossningsdatumet så man inte förlorar granati innan barnet kommit.Ring till din butik och kolla. Lycka till!  
    Jaha okej jag trodde det var samma regler överallt..
    Just det jag läste något om en försäkring, var det 249kr man betalade för 12 månader? =)
    Ska ringa dom imorrn, tack för svaret!
  • sommar2001
    Victorius skrev 2009-05-09 16:09:13 följande:
    Hej!Jag jobbar i en Babyproffsen butik och vi har som regel att skulle något hända under graviditeten eller förlossningen så har man sk förlossningsgaranti och får tillbaka alla pengar, bara det finns kvitto och om det är oanvänt.Men Babyproffsen är en franchisekedja och varje butik bestämmer sina egna regler, men jag skulle tycka det var konstigt om man inte har förlossningsgaranti.Vi har dessutom så att om man tex köper en bilbarnstol och hämtar ut den 3 månader innan BF så räknar vi garantin från det beräknade förlossningsdatumet så man inte förlorar granati innan barnet kommit.Ring till din butik och kolla. Lycka till!  
    Det med garantin gäller inte i den butik vi handlade i, garantin börjar löpa från den dag vi erlaggt fulla betalningen och det är en av anledningarna till att vi inte hämtat något ännu.
Svar på tråden Babyproffsens graviditets/förlossningsgaranti?