• Stimorol81

Emmaljunga Smart Duo Combi. Bra el dålig?

Har börjat titta runt på barnvagnar till mitt första barn som föds i höst.
    Jag har fastnat starkt för en Emmaljunga Smart Duo Combi.
    Tycker den är jättefin, samt att jag vill ha en gammal hederlig barnvagn som är ordentlig och inte med det nya moderna med snurrhjul.
    Men i barnvagns affärerna som jag har tittat i så har alla expediter sagt att jag absolut inte bör köpa en sådan vagn för det är så många kunder som är missnöjda efter några månader. Dom är tunga, klumpiga och svåra att ha med sig i bilen.
    Någon med erfarenhet? Vill ju inte köpa en dyr vagn och sen inte tycka om den.
    Men det är hittills den barnvagnen som jag har gillat väldigt mkt och känns stabil och bra.

• Svar på tråden Emmaljunga Smart Duo Combi. Bra el dålig?
  • Stimorol81

Verkligen ingen här som har haft en sån här eller liknande Emmaljunga vagn med bra eller dåliga åsikter om den?

• Coca cola light

Jag tycker att den är väldigt fin som liggvagn men väldigt ful i sufletten som sittvagn. Ser liksom ut som att det saknas en del av sufletten när man har vagnen som sittvagn. Be att få se den som sittvagn innan du bestämmder dig så att du inte blir besviken. Jag hade tittat på City Crossen om jag vore som du.

• Stimorol81

Funderat på den för den ska ju uppenbarligen vara ett par kilo lättare i vikt. Mitt största bekymmer med barnvagn är nog att man ska orka lyfta barnvagnen in och ut ur bilen. Men samtidigt vill man ju också ha en vagn som man tycker är fin också. Men man vill ju inte heller tröttna efter ett tag.

• Armani

Vi köpte den då vi väntade vår dotter. Älskade den som liggvagn, då var den verkligen super! Stor och rymlig och dottern låg jättebra i den Sen då det vart dax att byta till sittdelen ångrade vi oss grymt mkt! Dottern satt såååå dåligt i den och det vart grymt fult utan suflettkjolen. Främst selen verkar inte vara gjord för att stödja ett barn som inte är så stort än (grenbandet sitter så långt fram), vår nu 7-månaders skulle fortfarande inte sitta bra alls i den utan kasa ner efter 5 min om vi skulle gått ut på en promenad så nu bytte vi för ca 3 veckor sen. Tycker även att fotstödet är väldigt svårt att reglera.

Hade jag varit som du hade jag valt en annan vagn. Men vill du ändå ha smarten så är det klart att du ska köpa den, men jag tycker inte att den är värd sina 6000:-.

Lycka till

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Till Ljudet Av Blixtar & Dunder Skedde Ett Under, Vår Alicia Är Här 081015♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Armani

Kom på ännu en grej. Fotsacken som man får med som kombinerad till ligg och sittdelen ser bara väldigt ful ut till sittdelen.
    Vagnen väger ca 17 kg

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Till Ljudet Av Blixtar & Dunder Skedde Ett Under, Vår Alicia Är Här 081015♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Stimorol81

Vet bara att det är en djungel med barnvagn och att man tyvärr inte märker om det är bra förrän man har haft det ett tag. Brio tycker jag inte heller verkar göra så fina barnvagnar längre. Får fortsätta att kika runt och ta en runda snart igen i barnvagnsaffären.

• Coca cola light
    Stimorol81 skrev 2009-05-17 21:09:08 följande:
    Vet bara att det är en djungel med barnvagn och att man tyvärr inte märker om det är bra förrän man har haft det ett tag. Brio tycker jag inte heller verkar göra så fina barnvagnar längre. Får fortsätta att kika runt och ta en runda snart igen i barnvagnsaffären.
    Det är en riktig djungel. Jag hade en Brio sittvagn med lufthjul och teleskophandtag till dottern när hon var liten. Jag hade mjuklift ibörjan. Jag älskar Brios vagnar för deras fjädring är helt i min smak. Jag tycker personligen att Emmaljunga är av sämre kvalite(är inne på min andra Emmaljunga), men deras största fördelen är den otroligt väl tilltagna sufletten.
  • Stimorol81

En kompis hade en Brio (vet inte om den hette Nova eller Happy) från 2004. Brio tillverkar väl fortfarande både Happy och Nova men inte just den modellen. Den hade så härligt gung när man körde den. Tyckte om den, men vill jag ha en sån så får jag köpa begagnat. Kan jag iof göra så länge det är fräscht och rent och rökfritt.

• Mijjo

Jag älskar den ,,,,, nackdelen är att den är otymplig att packa in i bilen,du måste ha delarna för sig,men storleksmässigt så håller den länge. Har haft 2 st till dom senaste barnen , men nu till senaste barnet köpte jag en nitro city,just bara för att duon är stor och tung att lasta in i bilen.

• Armani
    Mijjo skrev 2009-05-17 22:58:55 följande:
    Jag älskar den ,,,,, nackdelen är att den är otymplig att packa in i bilen,du måste ha delarna för sig,men storleksmässigt så håller den länge. Har haft 2 st till dom senaste barnen , men nu till senaste barnet köpte jag en nitro city,just bara för att duon är stor och tung att lasta in i bilen.
    Har du en bil med någorlunda stort utrymme så behöver du inte ha delarna för sig, däremot måste man knäppa bort sufletten om du ska kunna fälla ihop den helt då du använder liggdelen.
Svar på tråden Emmaljunga Smart Duo Combi. Bra el dålig?