• Kajak

dagis o semester...

Hejhej!
    Måste fråga er för jag hade glömt hur vi gjorde ifjol...

Min sambo o jag pratade om hur vi ska lägga på hans semester och föräldrapenning under sommar från juni till augusti.

Får barnen vara på dagis om han har semester?

Varför vi undrar för vi ska gifta oss nu till sommar så vi vill för säkerhetsskull ha barnen på dagis medan vi fixar det det måsten inför bröllopet som tex duka, laga mat m.m.

• Svar på tråden dagis o semester...
  • Joje

Kan inte någon släkting/vän ta barnen medans ni fixar inför bröllopet?

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • Kajak

Jo men då är alla upptagna med bröllop.
    Vi gifter oss den 19 juni då är alla här upptagna med att hjälpa till det som behövs.
    Så därför undrar vi om barnen får vara där.
    Dom går där 20 timmar i vecka (4 dagar)

Om det inte får göra så då ordnar vi det på nåt sätt men jag vill att dom inte ska känna att vi inte har riktig tid med dom trots det är många folk hos oss.

Äsch...
    Jag pratar med dagisen om det.

• Dora

Ni har egentligen inte rätt att ha barnen på dagis när man har semester men ni kan väl fråga. Många fröknar är inte omöjliga.

• SchumiFerrari

Regeln brukar vara ledig förälder=ledigt barn. Men prata med fröknarna och förklara läget så kan det var ok

Noa ska bli storebror i augusti!!!
  • Kajak
    SchumiFerrari skrev 2009-05-10 08:36:53 följande:
    Regeln brukar vara ledig förälder=ledigt barn. Men prata med fröknarna och förklara läget så kan det var ok
    Ja det vet jag men ville bara vta vad reglebok säger men ok jag pratar med dom om det så vi får se.
    Tänker barnen kan vara där ett par dagar före.

Ähh... som sagt det fixar säker på nåt sätt om dagisen säger nej.
Svar på tråden dagis o semester...