• vickey

smörgås pålägg, vad finns det som man får äta? hjälp sökes.

hade varit bra om ni kunde langa in massor av pålägg till smörgåsen,då jag tröttnat på OST. Men vad jag förstått det som så ska man inte äta skinka, hushålls medwurst m.m...

så hjälp mig....

• Svar på tråden smörgås pålägg, vad finns det som man får äta? hjälp sökes.
  • Ölandstok
    vickey skrev 2009-05-10 09:02:38 följande:
    hade varit bra om ni kunde langa in massor av pålägg till smörgåsen,då jag tröttnat på OST. Men vad jag förstått det som så ska man inte äta skinka, hushålls medwurst m.m... så hjälp mig....
    Jisses.. jag äter mängder av korv... Det jag har hört är att man ska vara lite försiktig med vaccumförpackat pålägg som har kort sistadatum, men annars har jag inte hört nått annat.. Hade blitt tokig av att bara äta ost, även om jag älskar det.

Mjukost? Kaviar? Gör egna köttbullar och ha på mackan? Eller om man har mat som blivit över som stekt korv, fläskfile. Keso å grönskar är också gott..

Nu blev jag ruskigt hungrig, hoppas frukostbullarna i köket börjar bli klara.. Hoppas du hittar nått annat gott å ha på mackorna
  • Erika 78

Hej! Var har du fått för dig att du inte ska äta skinka och medwurst? Det är bara käka på!!
    Bredbar leverpastej är också bra eftersom det innehåller järn!

• Firehead

Jag älskar att ha keso och tomat med lite salt på!! Eller mosad avokado är oxå super! Eller ett salladsblad med tomat och gurka och en liten ostskiva.

• La Lola

Jo, såklart kan du äta skinka o andra köttpålägg!

Varmrökt o kokt = alltid ok!
    Kallrökt o torkat = frys i 3 dygn innan du äter.

Är du osäker om det är kall eller varmrökt = frys så slipper du fundera.

Vaccumförpackat = välj en förpackning med lång kvar till bäst före-datum

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • kugghjul

Jag har också varit jätteförsiktig med smörgåspålägg hittills, nu blev jag lite lugnare när jag läste på livsmedelsverket om vad det faktiskt stod, att det går bra så länge det inte är mot slutet av hållbarhetstiden. Dock, vad som stod några rader längre ner var att kallrökt kött ska frysas först, så man får helt enkelt läsa på förpackningen så skinkan eller dyl är varmrökt.

Svar på tråden smörgås pålägg, vad finns det som man får äta? hjälp sökes.