Saralinnea97 skrev 2016-09-22 19:21:39 följande:
Jag missade 4st piller varav 2st den första veckan på kartan, fick gravid symptom 2 dagar efter ägglossning!! Idag var min mens beräknad, och jag har börjat blöda :( någon som vet ifall pillerna kan påverka kroppen? Jag har fortsatt äta mina piller, är nu inne på dem gula och det känns som att pillerna lurar kroppen att den ska ha mens och är därför jag blöder, för det känns inte som min vanliga mens..
Om du hade ägglossning (vilket du kanske inte haft) när du trodde är det omöjligt att känna symptom på graviditet så snabbt. Gravsymptom beror på hormonet hCG (det är det som mäts med gravtest). hCG börjar inte produceras förrän ägget har fäst, och det fäster som absolut tidigast 5 dygn efter befruktning vilken sker upp till 24 timmar efter ägglossningen. Det kan ta upp till 10 dygn efter ägglossningen tills ägget fäst, och bara för att hCG börjar produceras betyder det inte att det ger symptom. De flesta gravida känner inte av symptom från hCG förrän i v. 7-8.
De gula pillerna är inte något ämne som gör att kroppen börjar blöda. Det är sockerpiller. Skulle du vara gravid skulle du med största sannolikhet inte börja blöda. Det finns de som blöder kring mensdatumet, absolut, men sockerpillerna ska inte "lura" kroppen att ha mens om du är gravid. Är du gravid produceras hormoner i din kropp som förhindrar blödning.
Att din mens är annorlunda skulle jag säga sannolikt beror på att du slarvat med pillerna.
Blöder du under beräknad mens är det mest sannolikt att du inte är gravid MEN ta ett test för säkerhets skull. Det är enda sättet att veta, så ta inte ut något i förskott förrän du testat.