• AngelEye

Stick i underlivet??

Idag när jag var och handlade fick jag starka stickningar inuti slidan!
    Det pulserade stickningar med ca 1-2 sekunders mellanrum och det pågick ½-1 minut sedan har jag inte känt något mer.

Någon som varit med om liknande som vet vad det beror på? Vågade knappt röra på mig för det gjorde rejält ont. Har aldrig känt nåt sånt förut.

• Svar på tråden Stick i underlivet??
  • AngelEye

men är inte det sticket i livmodern? det här var ju inne i slidan liksom.

• mamman1

Hej! Jag hade så under mina graviditeter (3st) och det är ordentligt obehagligt men ofarligt sa dem till mig! Jag tyckte det kändes som om någon var med en där med en virknål och stack! Det är trycket på nerver som orsakar det "onda" Hoppas du inte får det värre..lycka till!

• mamman1

Kan tillägga att jag hade detta under grav som pågått till kanske 6:e mån ca..så det var alltså barnet som tryckte på nerverna. Annars har jag ingen aning vad det kan vara annat än att det ju töjs ut allting i kroppen och det kan ju kännas..

• mamman1

men gud..glömmer hela tiden massa saker.. jo..jag hade ont i själva slidan inte livmodern. Så!

• DestinysChild

Det kände jag oxå för några dagar sen....BIM nu inom en veckam vet inte xakt när...
    Undra vad det kan vara? Hoppas nåt positivt!!

• AngelEye

Jag är på dag 29 i menscykeln , har ömma bröst sedan 3 dagar tillbaka (men det får jag varje månad). Svullen mage, och sedan de där stickningarna idag.

Men annars har jag inte känt av något annat. Varken menssymptom eller gravsymptom.

• Dragonfly
    AngelEye skrev 2009-05-10 20:19:06 följande:
    Jag är på dag 29 i menscykeln , har ömma bröst sedan 3 dagar tillbaka (men det får jag varje månad). Svullen mage, och sedan de där stickningarna idag. Men annars har jag inte känt av något annat. Varken menssymptom eller gravsymptom.
    Samma som jag hade.. Hade inte ens testat mig om det inte vore för de där stickningarna.
  • AngelEye

Lillemille: Är det sant? :) Då kanske det äntligen är våran tur nu då! Jag hoppas verkligen det. Detta är vårat 6e försök och både jag och min fästman har börjat tappa hoppet.

Jag ska dock inte ta ut lyckan i förskott. Det blir till att vänta till minst dag 35, för min cykel är så pass "oregelbunden" att den kan komma mellan dag 28 och 35. Lite jobbigt, eftersom man får vänta så sjukt länge på att göra det där testet.

• Dragonfly
    AngelEye skrev 2009-05-10 20:34:46 följande:
    Lillemille: Är det sant? :) Då kanske det äntligen är våran tur nu då! Jag hoppas verkligen det. Detta är vårat 6e försök och både jag och min fästman har börjat tappa hoppet. Jag ska dock inte ta ut lyckan i förskott. Det blir till att vänta till minst dag 35, för min cykel är så pass "oregelbunden" att den kan komma mellan dag 28 och 35. Lite jobbigt, eftersom man får vänta så sjukt länge på att göra det där testet.
    Jag håller tummarna (förresten, min lille kille blev till försök 9, vet att det är segt men ge inte upp) :)
  • estelita

hej... jag känner oxså så... lite som mensvärk men kommer lite starkare.. lite då å då.. och har lite öma bröst men sen så är man förskyld så jag vet inte om de gör så att jag känner det mer.
    Men jag hade ägglossning den 5 maj å vi har kört på som attan... dagarna före å på dagen å efter ägglossningen så vi får väl hoppas på att de visar ett plus sen..
    För ett antal år sen så vart jag gravid och jag kände också likadant förutom att jag inte hade öma bröst men fick missfall.

• Kinya

Nä, det jag kände är tydligt i slidan inte i livmodern. Om jag skulle gissa så ca 7-8 cm in bara.

• MmmJennie

En liten fråga till er: Kanske dumt...? Men fattar inte riktigt hur man räknar ut menscykeln? hehe nån som kan hjälpa?

• Kinya

Du räknar från mensen första dag (dag 1). Då infaller ÄL på ungefär dag 14 och nästa mens första dag är ungefär dag 28 (genomsnittligt, men allt mellan 23-35 är vanligt.

• MmmJennie

Oki.. hehe stod helt still i hövvet på mig ;) men var som jag trodde iaf ;) Har nu gått 34 dagar sedan förra menstrationen men tror mensen är på G... kommer säkert senare idag eller imon.. Tack för svaret!

o lycka till! till er som vill PLUSSA nu!! =))

Svar på tråden Stick i underlivet??