• tossamossa

Betal/ Kreditkort??

Har tidigare läst att det finns betal/ kreditkort av olika sorter som har väldigt bra bonusar...? Någon som har eller vet något om sådant kort???
    Blev lite nyfiken... Vore ju smart om jag och sambon har kort knytna till samma ´konto`och betalade ALLT med det.. Som det är nu har man ju bensinkort, icakort, visakort mm och betalar med. Skulle vara smidigt att ha bara ett, och så borde man få bättre koll på alla utgifter...?

• Svar på tråden Betal/ Kreditkort??
  • 016

Brukar väl oftast vara på kreditkort som man får bonus på sina inköp? Och kreditkort ska man väl akta sig för i största allmänhet. Är ju knappast något man vinner på i längden.

Men du och sambon kan ju skaffa ett gemensamt bankkonto, med varsitt bankkort till. :]

• tossamossa

Ja, det är så vi har det idag, och det fungerar ju bra på alla sätt, vi har god ekonomi och så.
    Var bara nyfiken då jag tidigare läst om `betalkort´med massa bra bonusar.. (resor, presentkort mm)
    Eller så har jag drömt, haha.

• 016

Aha, jag har aldrig hört talas om ett betalkort där man får bonus på det man handlar. Men det kanske vore nåt att kolla upp!

Jobbar själv på bank och har sett allt för många med enorma kreditkortsskulder - därav min rädsla för krediter/lån. :(

• inze

Det finns nog fler men med Coop Med Mera Visa får man poäng på allt man handlar med kortet i hela världen om det är nåt sånt du menar.

• Markisa

Jag har ett kreditkort master card från Nk. Där får man bonus även när man handlar utanför NK. Sen kan byta ut de insamlade poängen mot presentcheckar på NK. Är ni skötsamma så funkar kreditkortet. Det kostar 250 kr per år och 150 om man handlar mkt på Nk. Jag är nöjd.

• Markisa
    inze skrev 2009-05-10 17:20:09 följande:
    Det finns nog fler men med Coop Med Mera Visa får man poäng på allt man handlar med kortet i hela världen om det är nåt sånt du menar.
    Ja, men då tillkommer aviavgiften, det gör det inte på NK. Hur är det med valutapåslagg på Coop-kortet?
  • Puffig Pingla

Amex får du bra poäng på. SAS MasterCard om ni gillar resa.
    På båda får du poäng på allt du köper.

• Ari Gold

Vi hade ett Hilton-kort som gav frinätter på Scandic bland annat. Det var verkligen sjukt bra bonus, en vekcas grati semester fick vi ihop varje år utan överdrivet mycket anändande. Tyvärr var den nog för bra för detta kort försvan sedan. Har sedan dess aldrig sett något med lika bra bonus.

• tudis

Vi har AMEX utan gräns och får väldigt trevliga bonusar och erbjudanden.
    Som tex fick i avkastning i januari på 7000 kr.
    Vi får resor (inkl flyg,hotel och transfer)
    Vi fick köpa nya däck till bilen som skulle ha kostat över 14000 för 6300 kr om vi köpte dom med kortet.

Så vi andvänder kortet till ALLT.

• Butterscotch
    tudis skrev 2009-05-11 11:31:45 följande:
    Vi har AMEX utan gräns och får väldigt trevliga bonusar och erbjudanden.Som tex fick i avkastning i januari på 7000 kr.Vi får resor (inkl flyg,hotel och transfer)Vi fick köpa nya däck till bilen som skulle ha kostat över 14000 för 6300 kr om vi köpte dom med kortet.Så vi andvänder kortet till ALLT.
    Hur stor avkastning blir det i procent räknat? 7000 låter ju kanon, men frågan är hur mycket man måste spendera för att få så mycket tillbaka.

Kreditkort är för övrigt inte alls farligt om man har lite koll på sin ekonomi och inte lever i villfarelsen att kreditkort = obegränsat med resurser. Det är helt enkelt ett annat sätt att betala. Jag tycker att det framför allt är smidigt, och lätt att få överblick, när man får alla inköp på en och samma faktura.
Svar på tråden Betal/ Kreditkort??