Inlägg från: timmerbacka |Visa alla inlägg
  • timmerbacka

-Syskonmaffian-

Tja brudar!!!

Jag har varit borta hela helgen o igårkväll när jag kom hem va jag OFF av trötthet..

Haft en kanonhelg (lö morgon 9:00 - fram till 19 igår,söndag) .. Idag va jag på jobbet, smått drogad av matthet. Men vi har inte råd att ha mig hemma varken som vabb till Mijo eller att jag är sjuk. Så det va bara att bita ihop...

Boo
    Tack för nya tråden!

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka
    Grattis.. Satt med brudarna i helgen och vi kom på att det snart är 1 år sen jag gifte mig..."va? nä, inte än!" sa jag...sen så fick jag tänka.."ja,jo - det är ju maj nu...hmm SHIT! Det ÄR ju snart 1 år sedan!!"
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-11 20:48:23 följande:
     Vi har planer på en trea.. Typ snart..  

cirkuspuman skrev 2009-05-11 20:50:30 följande:

Grattis! Vad kul gick allt bra? Spännande jag kanske kommer efter med en fyra till hösten
    Spännande!! Vi har skojjat om det här hemma med en 3:a..men jag tror inte det ligger så mkt allvar i det. OM så skulle vi nog vilja vänta nåt år till och då blir jag för gammal känner jag. Så jag står fast vid att det räcker med 2 bus här hemma. INGEN vet ju vilket äventyr Mijo ställer till den dagen han kan rotera fritt här hemma Han kanske blir lika mkt tornado som Linus är nu.. *Hjälp 2 tornado*

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-12 21:08:39 följande:
    Godmorgon damer!Jag slockna efter jag nattat Puma 18.30. Så jäkla trött. Vikke körde upp mig halv nio.. Kunde lätt sova till imorrn.Ville somna 17.30 vid matbordet. Arg som ett bi. Han vägrade smaka på maten. Han ville ha smörgås. Jag sa, smaka EN tugga så får du en bit smörgås. Vi käkade baguett till soppan. Men NEJ, det vägrade han. Så då vägra jag han bröd.Sen satt han bara tyst o tittade på medans vi andra käka. Sen slockna han. Plutt!Själv så kom mensen idag. Så .. Vi får väl hoppas på att den inte vill komma på ett bra tag sen underbara ungarSpännande Hoppas mensen uteblir..House missar jag ikväll Tv boxern är död. Jävls bajs!
    Shit...........Jag har G L Ö M T House......... :o Hur kunde det hända??? Jaja...satt/låg o lyssnade på slagern på 1:an...
  • timmerbacka
    Sanda skrev 2009-05-13 18:07:44 följande:
    Idag firar vi 3 års bröllopsdag Men vi firade det redan på nyår så idag händer det inget!
    Grattis!!!!!!!!!
  • timmerbacka

Jag va på anställningsintervju för ett annat jobb igår. Ett jag sökte i februari när jag va riktigt less på allt strul o stress på jobbet + min chef.
    De ringde för 1,5 vecka sen om en intervju och jag jag bad om lite updatering Hade ju glömt av att jag sökt jobbet..

Hur som helst..ett boende för 6 eller 8 vuxna med autism,aspberger o adhd. Deras ålder kommer vara mellan 18-55 år.  De "flyttar hemifrån" till ett "eget boende".
    Detta är alltså ett boende som ska starta från noll...både gruppboende och "satelit"boende..
    kvällar,helger,dagtid + 1 journatt (sovande natt) i veckan.

Jag är himla sugen...men magkänslan säger att jag inte ska ta det. Jag kommer inte orka jobba heltid. Gör ju inte det på mitt nuvarande, hur ska jag orka göra det på ett nytt där ingen vet nåt, ännu??

Jeje..133 sökande o bara för att jag va på intervju är det inte säkert jag får det. Får svar nästa vecka sa hon.

en fråga jag fick var:
    "om en boende kommer hem en vardagskväll vid 22 till sin lgh med 4 kompisar och de är påverkade av något. de har med sig en påse från bolaget. Vad gör du?"

Jag kunde inte svara på den frågan så bra,men jag sa att jag skulle nog försöka avleda det hela så vännerna gick hem. Det är ju jobb dagen efter. 

• timmerbacka
    Sanda skrev 2009-05-13 23:01:34 följande:
    booboo: böda sand! när jag hörde det första gången trodde jag dom sa döda strand cirkus; det är samma med mig, kan inte hålla käften om jag tycker något är fel, men visst jag kan vara försiktig om det gäller ett nytt jobb, innan man vet vart man har alla.BM; girlpower!! you can do it timmer: lycka till vad du än bestämmer dig för!
    + Boo
    Jag bestämmer mig för att va kvar...Inte jättekul på jobbet med massa problem med chefen...men jag är inte ensam, vi är ca 50 pers som har problem med henne...
    Underbara ungar skrev 2009-05-14 17:31:31 följande:
    Jaha.... Det va ju mycket till nuppa man hann med innan det satt. Vi såg ju fram emot att få försöka kämpa lite. Jag är GRAVID tjejer... Bf runt 16 jan om jag räknat rätt. INGA INLÄGG I GB, TACK!! Det är för tidigt för att ropa hej än...
    Grattis!
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-14 21:25:45 följande:
    Ville satt och lekte med en kille idag Jag blev så paff och glad idag när jag hämtade Ville på dagis. Hans att och lekte med en pojke.Jag viska till fröken: han leeeeker med ett baaaarnFröken sa att han har börjat ta kontakt. Idag har han lekt med barnen.Jag blev så glad när jag hörde det. Och det sa jag. Ville bara brista ut i glädjetårar. haha.. Härligt att han skaffar sig kompisar
    Härligt Han kanske behövde denna tiden på sig för att känna efter vilka som han vill leka med?
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-15 08:17:54 följande:
    Kl 10 ska jag träffa talpedagogen med Ville.Puma lämnar jag hos min far.. Undra vad damen har att säga om Ville..
    Hur gick det?
Svar på tråden -Syskonmaffian-