BooBoo skrev 2009-08-06 10:34:16 följande:
Hörrni.. Har era börjat intressera sig för klockan?Ville frågar ofta hur mkt klockan är. Alltid på morgnen säger han att klockan är nio och att vi ska upp o äta Han har en klocka som han fick av farmor som man har på armen. Funderar på att köpa en leksakskocka så vi kan träna klockslag. Har han visat intresse så är det jue bara o köra på Puma har oxo börjat lite smått. Hon hakar efter brorsan hon..
Linus kan säga ganska ofta att klockan är ex "Nu är klockan 10"...fast den kanske är 3...
Vi har brjat visa honom klockan på kvällarna. "När stora visaren är där o den lilla är där då ska du sova." Och han brukar ha stenkoll på klockan då. Men det är iaf lika hopplöst att få han i säng..
Men idag va han TRÖTT!! Läsa bok o busa skulle han göra i sängen, men sova? Inte!
ex så kom vi av nån anledning in på hur barn blir till...(minns inte hur)...Men han nappade på att man är PYTTELITEN när man blir till innan man blir stor bebis.
Sen så skenade hans fantasi iväg & han säger följande: "
....Nej mamma så här är det: gammelmormor äter upp mormor Riitta när hon är pytteliten och när hon är färdig bebis då spottar hon ut mormor Riitta.
Jag frågade "sen då? hur blev mamma till då?"
Han tänkte en stund & svarade: Mormor Riitta åt upp dig när du var pytteliten och sen spottade hon ut dig.
Då frågade jag hur Han blev till....då sa han "Jag var redan stor bebis och mormor Riitta åt upp mig ändå."
hmmmmmmm...vad ska det bli av denna fantasifulla kille??