• Zaphy

-Syskonmaffian-

Förresten.. är det någon som har gjort något längre resa med era barn?
    Det är nämligen så att vi ska ta tåget upp till Dalarna och vi ska åka tåg upp. Det tar ca. 8 timmar. Har ni något/några förslag till vad man kan hitta på till en 4- och 2-åring så att dom kan hålla sig lite sysselsatta?

Jag tänkte köpa nån pysselbok till Nicholas (4 år) och så köpte min mamma två nya böcker var till dem nu som jag inte visat.

• Zaphy

Underbara ungar skrev 2009-06-24 20:32:20 följande:

Jag ska göra ett tbc test på fredag...... Fick hem ett litet fint brev från smittskyddsinstitutet om att jag o resten av min klass kan ha blivit utsatta för smitta under 2000/2001 på en utbildning på Kolmården. Det är tydligen någon som insjuknat o nu ska vi alla testas...
    Fy vad läskigt! Inget man väntar sig efter 9 år...
    Hoppas att det går bra med testet!
  • Zaphy

Tack för alla tips om saker man kan göra på tåget!! :D
    Ni är helt underbara här måste jag erkänna! :)

Vi ska åka till Äppelbo (ligger mellan Vansbro och Malung för er som inte vet). Ska bli skönt!
    Jag har själv bott uppe i Malung när jag var 18, 19. Bodde iofs bara där 7 månader. Men det räknas ändå. ;)
    Ska bli skönt att få komma iväg ett tag! Då uppskattar man hemmet mer sen också tycker jag.

Synd att det inte är någon av er som bor här! Annars kunde man gått till någon lekplats idag. :)

• Zaphy

Hej igen! :D
    Nu är man hemma igen (thank God for that!...) Man höll ju på att bli uppäten helt av mygg, knott och äckliga bromsar. Kändes som att man skulle få flipp helt.

Vad mycket ni har hunnit skriva medan jag var borta, har precis läst igen allt jag missat.

UU: Har du fått något svar på proverna än?

Hur har ni andra det?

• Zaphy

Nej jag tror inte heller på att planera barnen för mycket.. eller vad man säger..
    Båda mina pojkar är oplanerade faktiskt. Men jag tror allt att jag o min man passar väldigt bra på det där planet. Fick lillkillen bara efter EN gång utan kondom. Helt galet när jag tänker på det..

När ni ändå är inne på ämnet sex.. är det någon här som tappat lusten lite?
    Nu ska jag bli väldigt ärlig och öppen här.. men för mig känns det som att jag har rätt bra med lust kvar, men känner ingen större lust för min man :( Varför blir det så?

• Zaphy
    BetongMorsa skrev 2009-07-09 20:18:16 följande:
    Båda tjejerna är planerade, mkt sexande kring äl och det tog sig på första försöket båda gångerna. Så jag har smått höga förhoppningar Men ja lusten ja, vart sämre med det sen barnen. Om jag "tvingar" mig själv o sexa mer så ökar lusten men om sexandet minskar minskar lusten drastiskt. Känns som att man skulle klara sig utan sex ibland även om sexet e smått fantastiskt när det väl smäller till vilket sexigt inlägg höhö
    Hahaha.. Ja jag förstår vad du menar.
    Det är lustigt det där. När man väl har sex så är det jätte skönt, men innan så känner jag oftast inte för det alls.
    Jag känner också många gånger att jag skulle klara mig utan det.
    Men det är väl också för att man har så fullt upp nu och man lägger ner mycket tid och energi på barnen.
  • Zaphy
    Sanda skrev 2009-07-09 22:39:35 följande:
    hej tjejer! jaså sexsnack! jag är som ni! jag kan bli kåt men kan lika gärna fixa det själv så att säga men som ni säger när man väl har sexet så är det ju fantastiskt, så vet inte vad dilemmat är egentligen, men som tur är så är inte min man sextokig heller så vi är lika dåliga bägge två tror det är som med allt annat! Det hinns inte med helt enkelt! plus att man nog har blivit mindre spontan, man är mer praktiskt lagd efter man fått barnen! Zaphy; på lördag åker jag ner till alingsås, ska på möhippa ska till parken
    Haha, kul, då kommer jag kolla efter dig i parken på lördag ;)
    Är det Alingsås parken eller Nolhaga parken?
    Hoppas ni får något bättre väder än idag!
    Snacka om att vädret kan vända. Först tokvarmt och nu kommer allt vatten i världen forsande ner. ;)

Jag sitter här vid datorn och lyssnar på Michael Jackson.. så underbara låtar!! Heal the world.. den är grymt bra!
    Var det något mer än mig som såg minnesstunden för honom på tv?
    Jag lyckades pricka in mensen nån dag innan så jag började storgråta när alla barn kom in på scenen. ;) Kära nån vad känslig man kan vara ibland..
  • Zaphy
    BooBoo skrev 2009-07-10 12:01:15 följande:
    Jag satt o kollade frn 14 till 01.30 på MJ. Oooh vad jag bölade Fan!! I miss him!! Har vart ett stort fan i 20år. Och är fortfarande såklart. Har alla skivor förutom off the wall. Har några låtar från den skivan.
    Ja det är riktigt sorgligt att han inte lever längre! :(
    Det känns så overkligt tycker jag att han är borta. Kommer nog ta ett bra tag innan man fattar det riktigt.
    I miss him too! Han var nog en av dom finaste människorna som finns på denna jord, rent personlighetsmässigt.

Vad hittar ni på nu när det är regnigt och ruskigt ute?
  • Zaphy

Kul med t-shirtar med egna tryck :) Meee like! :)

Det var så länge sen jag var på Skara Sommarland.. vilka åldrar är det bäst för där?
    Vet inte om det blir pengar över så att vi kan åka dit i år, men nästa år kanske :)

Idag har jag varit ute själv med pojkarna i ca. 3½ timma. Vi gick till två olika lekplatser. Hade hur kul som helst! :) Plus att dom somna gott nu när vi kom hem. Dom fick lite mat i magen och så badade dom lite i badkaret och sover som små stockar nu.

Upptäckte en sak när jag var på lekplatserna. Två pappor pratade med mig, men ingen mamma. Varför är många mammor så reserverade? Skumt det där tycker jag!

• Zaphy

Jag känner inte så jätte många föräldrar här så det blir ganska ensamt när man går själv med pojkarna.
    Känns som att alla har sina små gäng och är reserverade mot alla andra runtomkring.
    Eller så är det bara jag som inbillar mig.. ;)
    Jag måste ju erkänna att jag inte precis är den som springer fram till människor och försöker få kontakt.

Nä nu måste jag gå och packa o greja lite här. Ska åka upp till Eskilstuna imorgon, stannar över helgen. Bo på hotell och allt. Ska bli såååå skönt! :) Mina föräldrar ska med också så man får lite barnvakt.

Ha det bra alla supermammor! :)
    Vi hörs snart igen!

Svar på tråden -Syskonmaffian-