Inlägg från: timmerbacka |Visa alla inlägg
  • timmerbacka

-Syskonmaffian-

BooBoo skrev 2009-05-16 21:06:36 följande:
    hellooooooo...Idag kom min bror hit för FÖRSTA gången. Han har sagt i fyra år nu att han ska komma och hälsa på mig. Nu äntligen höll han löftet. Plus att han hade med sig sin dotter på 22år som jag ALDRIG träffat. Har bara träffat hans fyra söner.Blev tredje gången nu som jag o bror träffades.Fan så lik han är vår far. Scary!Men det blev en snabb fika. Alltid nåt.   Hoppas det blir mer i sommar..Nu ikväll bjöd jag över svärförädrarna på middag. Pasta och fläskfile i rödvinssås. Drack lite vin till det. Smarrigt.Igår var det ju talpedagogen.A-K (talped.) började med att spela tre spel med grabben. Ville tröttnade mot slutet.Efter spelandet så pratade vi lite. Hon var ju på Villes dagis och kolalde in han.Bokstaven H använde han sig ofta han. När jag tänker efter så stämmer det.Meningarna kommer inte ut i rätt ordning. Men jag märker dag för dag att det blir bättre. Han gör sig mer o mer förstådd.Hon misstänker att all info. Alla ord som han tar in inte lagras. Han vet inte vad hans ka göra med allt. Men mkt upprepningar av ord. Det behöver han höra.En till två gånger i månaden ska vi träffas. Skitbra. Trodde inte det skulle bli så ofta.Så.. hur mår resten då? Schlager ikväll eller?
    Sen är det lite så med barn i denna ålden att de tar in så mkt ny info och det går med en jävla fart...och inte konstigt att barnen inte kan prata...(inte Linus heller - han stammar i perioder)..men sen när "orden lagt sig på rätt plats" så funkar det.
    Men Absolut är talpedagog och annat väl behövligt... Hejja Ville!! H är en bra bokstav, används ju ganska mkt..

Oh, kul att brossan äntligen kom till er nu då...

Jag är väldigt Väldigt VÄLDIGT nyfiken inför psykologutredningen som Mijo ska på den 25:e...Ingen aning om vad hon kan komma fram till..
    Kent har aldrig varit på nåt sånt här så han har fått för sig att Mijo ska på nåt psykolg snack... Men när jag berättade lite mer för honom vad det innebär så lugnade han ner sig
    timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka
    Underbara ungar skrev 2009-05-17 09:22:40 följande:
    GRATTIS Norge till segern.Riktigt RUTTET att Malena inte fick några direkta poäng. La Voix är ju GRYM!Vad tycker ni då?? Vann rätt låt??
    Rätt låt vann! Det fanns mkt skit låtar..Marlena va BRA! Men jag hade en känsla av att hon inte skulle komma så långt - va rätt jag hade!!
    BetongMorsa skrev 2009-05-17 13:06:04 följande:
    Jag vet inte...jobbade igår gick superbra. Jättetrevlig personal, alla var väldigt hjälpsamma. Så här kan jag nog trivas Vart en himla massa spring då jag inte fick några egna bord utan mest hjälpa alla andra. Men men, kom hem med en liten dricks iaf! I veckan hoppas jag på egna bord!
    Kul att du trivs på ditt nya jobb... kollat avtalen än? Vad får du för lön?
  • timmerbacka

Jag har varit på personalmöte ikväll..kom hem helt mosig i huvvet vid 20....
    EN fördel för MIG är att jag fick igenom min vilja om placeringen på skolan i höst - jag slipper springa runt i alla klasserna som resurs. Jag valde mellan 3 klasser och jag fick mitt "första val"...en klass där de är gravt funktionshindrade. TVÅ av FEM går att "nå" via taktil beröring, känslor, sinnesövningar..de har ingen som helst 2 vägs kommunikation. De andra 3 är kommunikation till en viss del, mest en vägskommunikation. Vi säger nåt till dom i hopp om att de förstår.
    Det jobbiga med dessa elever är att de är tunga...så nu måste jag bygga biceps i sommar
    Nä då...det finns liftar och andra hjälpmedel, men lite mer styrka i armar o rygg behöver jag allt.
    NU har jag bestämt mig för att va kvar på skolan........Som kommunen "ska lägga ner"...får jag det andra jobbet (hon har inte ringt än) så skiter jag i det..

1 juni 2010 går kontraktet ut i våra lokaler. Vi "ska" tydligen in i en annan byggnad säger dom, men de som sitter på budgeten vill inte släppa ifrån sig pengarna för  att rusta upp det nya stället så vi kan komma in där. Så det är en jävla soppa..

Hej hopp...nu ska jag softa till slutet av Pretty Woman på kanal 9...

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-20 12:44:44 följande:
    10.30 plockades spiralen ut..VAD GÖR ALLA?
    Jag har varit hemma med mig själv idag..huvvevärk. Men nu är det ok igen.
    cirkuspuman skrev 2009-05-20 12:57:24 följande:
    Spännande Här rensar och packar vi eller jag och Nelly iaf för de andra är på dagis!Nelly fick sin 1,5 års vaccination idag då hon har varit sjuk de tidigare tillfällena...tänkte att hon kan få vara hemma med mig och hjälpa till idag 2 veckor kvar tills vi får nycklarna till huset....jag vill flytta NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    spännande!!
  • timmerbacka
    cirkuspuman skrev 2009-05-21 07:01:48 följande:
    Har du missat det? Här är vi alla hemma idag för engångs skull jag vet faktiskt inte när vi alla var lediga samtidigt sist Jag hoppas att vi kommer nånvart med packningen...det är så svårt att packa tycker jag även om man inte använder allt så intalar jag mig att jag gör det Vad ska ni andra göra idag? Är ni lediga i morgon?Jag går på mitt helgpass i morgon och går av på söndag kväll kl 19 så det blir en lugn helg på denna fronten!
    Jag och killarna är lediga o i morgon... Kent jobbar.

När det gäller flyttpacka är jag likadan...så jag brukar inte komma igång förrän det är panik.
    BetongMorsa skrev 2009-05-21 08:27:53 följande:
    Hejsvejs....här e jag va hos min farmor igår, låtsasfarfar fyllde 75.jag ska jobba idag, sen vet jag inte mer faktiskt. ska prata lite schema med chefen idag. Menu blir det kaffeee.....o frulleee...mmmm
    Kaffe låter inte fel...

Vi fick sovmorgon till 7:30 idag - då Linus ramlade ner från våran säng med en duns. Kent hade redan gått upp..Han hade fått för sig att han skulle jobba idag o väckte mig för att säga hejdå...jag fick honom att lägga sig igen, men han hade tydligen inte kunnat somna om o gick upp...

Idag är det Kent som fixar käk...hemma gjorda köttbullar {#lang_emotions_tongue_out} spännande...det har han aldrig gjort till mig innan..inte en enda gång på 9 år!
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-05-22 11:40:27 följande:
    Hej tjejjor.Mitt nät var dött igår. Usch! Det kröp i fingrarna Men nu så. Nu har Vikke fixat.I förrgår kom Villes kusin Annelie från Holland hit med sin pappa, Vikkes halvbror, Joel.Hon är född mars-05.Ville ser lite förälskad ut när han tittar på henne idag har Viktor o hans bror åkt iväg på en rosttripp. Hemma igen imorrn. Dom ska åka runt i väsmanland och besöka massa hur som står helt öde. Dom har planerat detta ett tag.Dom ska tälta oxo.Själv ska jag o ungarna iväg till lekparken efter lunch o leka med Annelie. Farmor passar henne nu..underbara ungarJamen de har jag ju sagt ju.. Att vi planerar en trea Här ÄL 27.e ..timmerHoppas köttbullarna smakade
    Han gjorde en panna full...men fick dom inte helt genomstekta...hörde hur han skrek o svor i köket o Linus som tiggde om att få hjälpa till...men höll mig borta.
    Efter en stund kom han o tiggde om att jag skulle ta över - men jag gjorde pannbiff istället.
    Tydligen kände han sig som en "slagen man" så när det blev dax för middag åkte han med Linus och köpte mc donalds..
  • timmerbacka
    timmerbacka skrev 2009-05-22 12:58:09 följande:
    Han gjorde en panna full...men fick dom inte helt genomstekta...hörde hur han skrek o svor i köket o Linus som tiggde om att få hjälpa till...men höll mig borta.Efter en stund kom han o tiggde om att jag skulle ta över - men jag gjorde pannbiff istället.Tydligen kände han sig som en "slagen man" så när det blev dax för middag åkte han med Linus och köpte mc donalds..
    Men det är ganska kul att kolla hus som står öde..nere där omkring där mamma bor i småland finns också en del ödehus...
  • timmerbacka
    Sanda skrev 2009-05-23 12:21:42 följande:
    booboo: hur gick det med kompisen?Här är det stressigt värre, det är ju bra att få extrapengar och att jobba men shit vad slutkörd man blir! har ett arbete som ska in oxå och vi ska spela upp en teater och dansa inför vår klass på måndag! men om exakt en vecka åker vi till öland!! ska bli störtskönt!!
    Ja det är gött med välförtjänt semester efter att man slitit...

Hade BIG planer för dagen...först skulle vi åke till min mormor o morfar, men sen ändrade vi oss och skulle åka till Slottskogen....sen ändrade vi oss o bestämde oss för att åka till en 4H gård efter att killarna sovit middag..
    ..men efter 2 skedar på lunchen så spydde Linus...o nu vill han inte sova..grinig som !!
    ......börjar äntligen bli skönt väder ute...men vi vill inte åka någonstanns med griniga barn...brukar inte bli bra.
  • timmerbacka

Har fått ett STORT problem här hemma...gammelkatten 8 åringa Wilma har börjat kissa Trots ren låda ..på barnens leksaker..........
    Hon har ALDRIG satt sig någon annanstanns än i sin låda trots att hon är en riktig argbigga i mellanåt...Aldrig revirpinkar varken när vi flyttat, skaffat hund, eller när vi skaffade en annan katt eller när nån av killarna föddes.

Plötsligt för någon veckor sen så kände jag doften i en leklåda..sen i en annan leklåda, sen nu på en tyg"fotobok" o på en bildbok..

Blir förbannad!! Hennes toalåda är ren..

• timmerbacka
    Jillsan80 skrev 2009-05-23 18:03:10 följande:
    Hon kanske har ngt annat fel, kan vara värt att kolla upp hos veterinären eller så protesterar hon pga ngt. Något av de anledningarna skulle ja tro att det beror på...
    Vi ska till vet med henne...men tänkte jag skulle vänta tills "årets bidrag" kommer (skatten)..
    Jaja...får se hur vi gör, så här tänker jag inte leva...leta efter kissepölar överallt innan jag släpper ner Mijo på golvet..No No!
Svar på tråden -Syskonmaffian-