-Syskonmaffian-
BooBoo skrev 2009-05-16 21:06:36 följande:
hellooooooo...Idag kom min bror hit för FÖRSTA gången. Han har sagt i fyra år nu att han ska komma och hälsa på mig. Nu äntligen höll han löftet. Plus att han hade med sig sin dotter på 22år som jag ALDRIG träffat. Har bara träffat hans fyra söner.Blev tredje gången nu som jag o bror träffades.Fan så lik han är vår far. Scary!Men det blev en snabb fika. Alltid nåt. Hoppas det blir mer i sommar..Nu ikväll bjöd jag över svärförädrarna på middag. Pasta och fläskfile i rödvinssås. Drack lite vin till det. Smarrigt.Igår var det ju talpedagogen.A-K (talped.) började med att spela tre spel med grabben. Ville tröttnade mot slutet.Efter spelandet så pratade vi lite. Hon var ju på Villes dagis och kolalde in han.Bokstaven H använde han sig ofta han. När jag tänker efter så stämmer det.Meningarna kommer inte ut i rätt ordning. Men jag märker dag för dag att det blir bättre. Han gör sig mer o mer förstådd.Hon misstänker att all info. Alla ord som han tar in inte lagras. Han vet inte vad hans ka göra med allt. Men mkt upprepningar av ord. Det behöver han höra.En till två gånger i månaden ska vi träffas. Skitbra. Trodde inte det skulle bli så ofta.Så.. hur mår resten då? Schlager ikväll eller?
Sen är det lite så med barn i denna ålden att de tar in så mkt ny info och det går med en jävla fart...och inte konstigt att barnen inte kan prata...(inte Linus heller - han stammar i perioder)..men sen när "orden lagt sig på rätt plats" så funkar det.
Men Absolut är talpedagog och annat väl behövligt...
Hejja Ville!! H är en bra bokstav, används ju ganska mkt..
Oh, kul att brossan äntligen kom till er nu då...
Jag är väldigt Väldigt VÄLDIGT nyfiken inför psykologutredningen som Mijo ska på den 25:e...Ingen aning om vad hon kan komma fram till..
Kent har aldrig varit på nåt sånt här så han har fått för sig att Mijo ska på nåt psykolg snack...

Men när jag berättade lite mer för honom vad det innebär så lugnade han ner sig