• Zaphy

-Syskonmaffian-

Godmorgon allihop! :)

Nu var man hemma igen. Batterierna är laddade på fullt igen! ;)

frida27, hur var det på Fun City? Blev trippen av?

Jag träffade lite gamla vänner i helgen. Så kul o se vilka som gift sig och fått barn också, och vilka som står och trampar på samma ställe fortfarande.
    Lite kul att man sakta men säkert närmar sig 30 utan att ens tänka på det, haha..
    Känns konstigt när man träffar vänner som är 14, 15år och man börjar komma på att dom pratar på ett sätt och gör saker som man själv gjorde då fast som känns för en själv som att det var igår. Haha, fattar ni vad jag menar? Lät som jag snurrade till den där meningen lite ja.. hihi..

Nä nu vaknar killarna här, dax att göra iordning frukost.
    Have a nice day! :D

• Zaphy

BetongMorsa, haha, nej det var inte riktigt så jag menade. Jag menade att det känns konstigt att höra vänner och bekanta som är 14, 15 år och förstå att man själv inte är där längre. Jag tycker inte det var länge sen som jag själv satt och pratade nästan precis som dem.
    Känns så lustigt bara. Så inser man att man själv sitter och är gift och fått 2 barn. Helt galet! haha..

Eller ja iofs så sa jag ju också att det finns vissa gamla vänner som står och trampar på samma ställe som förr också. Haha.. så du kanske förstod mig rätt ändå.
    Tänk så olika vi som människor kan vara :)

Ja jag vill också veta hur det gick med grannbesöket ;)
    Lät lagom spännande.

BooBoo, I feel sorry for you! Trist när ens vänner gör en sån sak.. Sa dom ingenting till dig? Och du hade varit med och planerat möhippan också? Hmmm.. vad är det för vänner du har?
    Har du pratat med dem nu efter eller?

• Zaphy

På tal om leksaksspisar.. Min äldste son Nicholas gick runt i rummet där vi har satt pojkarnas lilla spis och så säger han plötsligt: "Nej nu börjar jag bli hungrig, jag tror att det är dax att laga iordning lite mat". Och så går han fram till den lilla spisen och laga ihop makaroner och köttbullar och dukade deras lilla bord. Hihi.. så mysigt! Det kom så där spontant, och det lät så seriöst precis som att han var vuxen.
    Låter så kul när dom låter lite lillgamla ibland ;)

• Zaphy
    Sanda skrev 2009-07-20 20:48:24 följande:
    booboo: men det är ju helt ofattbart!! Antar att det blir att ordna med möhippa snart oxå för min äldsta och bästa kompis gifter sig i oktober!! Kännt henne sen jag var 1 år. Hoppas det inte blir massa tjafs BM; kul med grannen vad tyckte dom ert hus då? Sitter och myser lite med Adrian, han var så uppe i varv när vi kom hem så han får varva ner framför lotta på liseberg På tal om liseberg så var vi där idag, jag och barnen med min mamma! var jättekul förutom när himlen öppnade sig och det öste ner men innan och efter så!
    Skönt med Liseberg! :)
    Jag har varit där med familjen en gång i år, men funderar på att åka dit snart igen. Tänkte lägga undan lite extra pengar nu till det. Inte alla som har pengar i överflöd ;)
    Härligt att ni hade det kul! :)
  • Zaphy

frida27, jag var inne och snokade på din sida nu. Kul att dina barn också har blandade rötter :) Mina pojkar har rötter från Sverige och Chile. :)

• Zaphy
    frida27 skrev 2009-07-31 08:55:47 följande:
    Så roligt Är det från dig eller deras pappa? Pratar ni spanska? Var på tjejmiddag igår. Jätte trevligt. Bara jag o barnen som är vakna nu.. Har fixat omelett och druckit lite kaffe. Regnet öser ner som vanligt men vi ser fram emot besök av Sandra, Agnes o Adrian i em
    Jag är svensk och min man är ifrån Chile. Så pojkarna har stora bruna ögon :) meeee like! ;)
    Vi pratar inte spanska härhemma. Mer engelska faktiskt. Pratar ni spanska eller?

Mysigt med tjejkväll förresten! :) Det brukar vara uppskattat.
    Jag ser fram emot något sådant snart också!
  • Zaphy

BetongMorsa, ja det är tråkigt och se hur kvinnor kan vara mot varandra! Jag vill inte heller jobba på något ställe där det bara finns kvinnor. Tyvärr.. synd att man ska behöva säga så.. men så är det.

• Zaphy

UU: Ja snälla nån, du är knappast någon värdelös mamma! Låter inte som det iaf. Barn kan nå allting om dom bara vill. Man kan ju knappast sitta över dem hela tiden. Ibland känns det som att det är vissa saker dom bara måste skada sig på för att lära sig att det är farligt. Konstigt, men sant.

Ja fy vad hemskt med mamman och sonen! Och stackars deras andra barn som får leva utan tvillingbrorsan och med två skadade (psykiskt) föräldrar! :( Tragiskt!

Idag var jag i Borås med äldste sonen för att kolla hans syn. Det visade sig att han behöver glasögon. Han har visst brytningsfel och lider av översynthet. Min stackars son! Jag har inte misstänkt något sådant alls. Men så skönt att han kan få glasögon nu! Större chans att han kan få bättre syn senare ju. :)

• Zaphy
    frida27 skrev 2009-08-05 10:16:33 följande:
    Boo: Inte sett! men tack för tipset kanske ser ikväll med lillebror som kommer o hälsar på Kan du boxa mig din adress så ska du få Baksmällan Vet ni vad? Jag har slutat röka... alltså inget smygrökande feströkande eller nåt. nada nothing! Hoppas verkligen jag fixar detta nu! har eg "bara" feströkt o smygrökt o kvällsrökt (haha ni hör ju själva ) sen jag fick barnen men i vintras/våras eskalerade det iom allt o nu kände jag att det började bli för mycket rökande hit o dit. Ofräscht!!! För att inte tala om dyrt. Så nu är det fimpat . Skönt att ha det sagt det så kanske det är lättare att hålla ut!
    Bra gjort!!! :D
    Kämpa på! Så många fördelar att INTE röka!
    Jag tycker att det är grymt stark av folk att sluta att röka! :)
  • Zaphy

hahahaha.. jag bara sitter här och skrattar.. skönt att höra att det finns fler än mig som har haft det där problemet när man ska hjälpa pojkarna att kissa stående! ;) haha..
    jag har prövat olika sätt varje gång känns det som, blir alltid flummigt och slutar i katastrof. Så fort jag har min man med så har jag bett honom att ta hand om stora killen när han behöver kissa.

• Zaphy
    frida27 skrev 2009-08-07 20:01:28 följande:
    bästa är faktiskt att hjälpa dom på traven så fixar dom det själva sen men det kanske är det din man gör
    haha, ja det är säkert det han gör också. Jag har inte ens frågat honom hur han gör när han hjälper honom.
    Men det var ett bra tips! :) får testa detta också!

Är det någon här som har lust att ses nån gång efter vi fått barnbidrag igen? ;)
  • Zaphy

Det är grymt kul med konserter!

Hoppas att det blir en lyckad dag för dig Frida! :)

Jag kommer knappt ihåg vilka konserter jag varit på... Backstreet Boys (när jag var 13....), Gyllene Tider, Håkan Hellström, Boyzone (Westlife var förband).. sen har jag mest varit på spelningar.. en massa.. med alla olika band och stilar! :)
    Fast nu har jag barn och det där med konserter och spelningar har fallit bort lite. Men det ska snart införas snart igen ;) I måttliga mängder ;)

• Zaphy

Hahaha.. åh Gunther.. nu blir jag avis! :P hahaha.. NOOOOT!!!

Ja det finns bra mycket skit ute i musikbranschen! Men som tur är så finns det även bra musik o artister.

Förresten, på tal om bra saker, är det någon som följer So you think you can dance?

• Zaphy
    BooBoo skrev 2009-08-09 17:31:16 följande:
    Vadåra Zaphy?
    Ingen speciellt, skulle bara se om det är någon mer än jag som följer det i år :) Dom är grymt duktiga det här året tycker jag! Dansarna alltså.. ;)

Ja jag hänger gärna med i den nya Syskonmaffian-tråden! :)
    * Zaphy: Nicholas 050704 & Antonio 070810. Bor i Alingsås, nära Gbg.
  • Zaphy

by the way.. ska till farbror doktorn idag.. mår inge bra! Har haft huvudvärk i lite över en vecka nu och nacken och ryggen är helt spänd. Sov jätte dåligt inatt p.g.a. det. Så nu mår jag ännu sämre.. :(
    Men, men, det blir skönt att gå o kolla upp det riktigt.
    Tror att jag stressat och överansträngt mig rätt rejält tyvärr :(
    Någon som har lust att hänga med på spa? ;)

• Zaphy
    BetongMorsa skrev 2009-08-10 11:22:03 följande:
    Zaphy, stort grattis på Antonios 2-årsdag Ni kan komma till mitt jobb o spaa I vinter blir det Yasuragi *längtar*
    Tack! :) hihi.. stora killen! vart tog min lilla bebis vägen?

Åh nice, i'm coming!
    Vad är Yasuragi? låter lite skumt :P haha..
Svar på tråden -Syskonmaffian-