• Jonsi

Hjälp! Var hittar jag badblöjor??

Vi åker till Rhodos på söndag. Sonen (1,5 år) kommer att ha solskyddskläder på sig när han badar, och när vi var på Gran Canaria i höstas köpte vi badblöjor i deras butik på Sunwing resort där vi bodde.

Har kikat på vårt ICA, då jag hört att Huggies och Libero ska ha badblöjor, men det fanns inte i min butik.

Känns inte som att "blöjbadbyxor" är så bra alternativ, då jag tror det blir trångt med solskyddsbyxorna över.

Fråga: Vilka andra butiker i Stockholm säljer badblöjor?
    Nån som varit på Sunwing Resort Kalithea eller Sungarden Kalithea och vet att man köpa det i deras butiker där?

• Svar på tråden Hjälp! Var hittar jag badblöjor??
  • Biancha

hmm jag har sett badblöjor i alla matbutiker som jag köper våra vanliga blöjor i, citygross o liknande större stormarknader kanske har större sortiment?

Elias 13 april
  • Jonsi

Det kanske är jag som missat dem, fanns de låg där. Tyckte dock jag tittade noga... Är det små eller normalstora förpackningar? Står det "badblöjor" på eller något annat?

• Biancha

de är ganska små förpackningar. vet att jag sett blå och rosa/rödaktig förpackning,.. förmodligen en för tjej o en för kille...

Elias 13 april
  • lillasmilla

Swimpants tror jag de heter. Liten paket, typ som stl 1-blöjor. Typ 10 blöjor i ett paket. Finns på alla butiker i lilla växjö, så det borde ju finnas i sthlm... Lycka till och ha en härlig semester!

• AForsström

Ica, willys & coop har allihop!

Stolt mamma till Nhea 11 månader, Felicia 7 år & Jacob 10 år
  • lucky65

Såg senast på City Gross... Swimpants tror jag dom heter. Ska också införskaffa såna till sonen och fattar ju att han måste ha såna på sig om han badar i poolen. Han har en sån där solskyddsdress och till dom följde det med ett par små plastade byxor. Det räcker väl med såna under dressen om han är på stranden? Det är ju inte hela världen om det händer en olycka i dom. Känns som det blir trångt och läbbigt med blöja också.

• Jonsi

Tack för tipsen! Jag ringde Barnens hus här i stan och de sa att de hade badblöjor, men när maken var där och skulle köpa så visade det sig vara "blöjbadbyxor". Nu köpte han ett par sådana ändå, så vi får väl knöla ned dem i solskyddsbrallorna.
    De hade inte badblöjor på vare sig vårt Coop eller Ica Kvantum - dåligt! Hinner inte fara runt och leta i fler butiker, åker söndag morgon!

• Billabong
    Jonsi skrev 2009-05-14 23:01:40 följande:
    Tack för tipsen! Jag ringde Barnens hus här i stan och de sa att de hade badblöjor, men när maken var där och skulle köpa så visade det sig vara "blöjbadbyxor". Nu köpte han ett par sådana ändå, så vi får väl knöla ned dem i solskyddsbrallorna. De hade inte badblöjor på vare sig vårt Coop eller Ica Kvantum - dåligt! Hinner inte fara runt och leta i fler butiker, åker söndag morgon!
    En kanske dum fråga, men ändå: Vad menar du är skillnaden mellan badblöjor och blöjbadbyxor?
Svar på tråden Hjälp! Var hittar jag badblöjor??