Inlägg från: Anonym (vad är jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad är jag)

hur mycket får en styvförälder bestämma?

Jag har några problem som jag bara vill få ur mig....
    Jag är sambo sedan 2,5 år och vi har fått en son för 3 månader sen och min sambo har en dotter som är nio år som är här varannan vecka.
    Jag vill inte att hon ska gå och bära på bebben, försöka få han på sina axlar, ta in honom på sitt rum o stänga dörren osv. är helt enkelt så rädd att hon ska tappa honom eller göra illa honom. Jag har sagt att hon får så gärna hålla i honom när hon sitter men pappan tycker helt annat, att jag är löjlig och en riktig hönsmamma, men var drar man gränsen?
    Ett annat problem....min sambo vill att jag ska vara en del i hans dotters liv och det är jag så gärna, men vad får en styvförälder bestämma? Jag är jättebra att ha när det gäller att vara hemma med henne när pappa ska bort någonstans (o det händer rätt ofta), skjutsa hit och dit hela tiden, se till så det finns rena o hela kläder osv osv.... men han slår bakut när jag vill lägga mig i hennes dygnsrutiner, hon är 9 år och lägger sig 22,30-23,00 varje kväll, ja när det är skola alltså, på helgerna blir väl klockan 01,00 innan det är dags för sängen! Det finns inga rutiner eller tider när hon är här, hon får göra precis som hon vill och jag håller på att bli tokig! Ett litet gnäll och hon får som hon vill, igår ville hon bada innan hon la sig då var klockan 22, visst sa snälla pappan sen kom hon på att hon var hungrig (fast hon fikat vid 21) visst då gjorde hon toast.... så är det hela tiden! Jag försöker att prata med min sambo om det här och vi har bestämt tider en gång tillsammans med dottern men det höll inte länge, jag klarar snart inte av dom här veckorna längre....

Svar på tråden hur mycket får en styvförälder bestämma?