• Anonym

hur mycket får en styvförälder bestämma?

Anonym (backa) skrev 2009-05-11 14:58:51 följande:

det är inte du som sku fostra flickan. det ska pappan göra. du ska finnas där som en förstående och klok vuxen! du ska stötta, inte fostra. jag är familjeterapeut så jag vet vad jag pratar om.
    hahaha kan inte sluta skratta, så bara för att min man inte varit med de första tio åren av mitt barns liv får han inte ta några beslut
    *skrattar så tårarna rinner*

du kan ta din utbildning dit pepparn växer, använd lite sunt förnuft istället. hoppas verkligen inte att det är saker du säger till dina klienter
  • Anonym

Anonym (backa) skrev 2009-05-11 15:47:37 följande:

inte ta beslut? har jag inte skrivit. som valnigt med läskunnigheten här på fl..
    njae ett beslut kan tas då är man aktiv i en diskussion, möte eller familj
    att bara se på och stötta är att vara passiv. du med din text och din utbildning borde se skillnaden själv.
    med det du skrev så ska den nya pappan/mamman i familjen inte få aktivt deltaga i diskussioner utan bara stötta pappan/mamman i deras beslut. att inte ens få vara med att bestämma även om de varit ett par i många år
    att fostra gör du när du sätter gränser, får ts inte göra gränssättningar i sitt egna hem? ska hon acceptera att en liten flicka tar bebisen och leker bakom stängda dörrar?

jag förstår utmärkt vad du skriver, däremot verkar du inte vara någon leg. terapeut över huvud taget utan det är dina åsikter som styr.
  • Anonym

Finner det ganska roligt att när det gäller bonusbarn ska man aboslut inte under några omständigheter skilja på "mina" eller dina "barn" men när det gäller föräldrar ska inte en bonusmamma få vara med och uppfostra bonusbarnen dom veckorna dom är en familj? Inte undra på att många barn känner sig kluvna. "Vi är alla en enda stor familj som älskar varandra och betyder minst lika mkt.... förutom bonusmamman för hon är bara en Barbie pappa har skaffat så henne ska man inte lyssna på. Hon ska bara se glad ut och stötta"

• Anonym

Anonym (backa) skrev 2009-05-11 15:57:44 följande:

intressant förvrängning! fick du tänka länge eller kom det att bli så där skruvat helt av sig självt??
    Väldigt konstruktivt... borde inte du med din utbildning kunna bryta ner allt och påvisa mina fel i min text?
  • Anonym

Eftersom backa antagligen lämnat tråden med tanke på att h*n inte kan förklara sig.... så vi får väl *vinkar hej då* och acceptera att det bara var ett outbildat troll som ville skapa diskussioner

;D

Svar på tråden hur mycket får en styvförälder bestämma?