• Pelargonen

Fragminsprutor

Jag har inte fått missfall men har tagit fragminsprutor så jag svarar ändå, hoppas det är okej!

Jag fick en blodpropp i ögat under min första graviditet och fick därmed äta blodförtunnande fram till vecka 36. Därefter övergick jag till fragmin vilket jag fortsatte med fram till förlossningen samt sex ytterligare veckor efter förlossningen. Visst finns det biverkningar, kika in på www.fass.se så kan du läsa mer där.

Jag tycker sprutorna är rätt jobbiga att ta då jag endast kan ta dem i benen och det gör ont. Fula blåmärken blir det också (på mig alltså, behöver ju inte bli så på alla) men de försvinner såklart.

Denna graviditet (min andra) har jag tagit "Innohep" istället då vårt landsting beslutat att skriva ut dem i stället för fragmin och jag tar dem på samma sätt, i benen. De gör dock inte lika ont som fragmin. Fick börja med dem i vecka 37 och ska ta dem även sex veckor efter förlossningen denna gång. Min andra dotter föddes för en vecka sen.

Men vet du. Det är helt klart värt det! När man har sin bebis så skulle man hellre ta tusen sprutor än vara utan henne, så sprutorna "rör mig inte i ryggen" egentligen. Jag håller tummarna för att du snart får ett plus på stickan!

Kram!

Svar på tråden Fragminsprutor