• AHöst

Fragminsprutor

Jag tog Lovenox nar jag var gravid. Det ar samma sak som Fragmin, bara ett annat namn for jag bor i USA.

Jag borjade ta dem dagen jag fick veta jag var gravid. 11 dagar efter AL. Jag var valbevakad...

Jag har APS och ar positiv for MTHFR.

Jag tycker det ar positivt att lakare i Sverige borjar forsta hur viktigt det har med blodfortunnande mediciner kan vara for oss med upprepade missfall dar man inte vet riktigt varfor.

Det finns otroligt manga olika tester och otroligt manga "fel" man kan ha som ger problem med blodkoagulationen och med immunforsvaret, sa for lakarna kan det vara svart att hitta exakt ratt problem och test. Speciellt i Sverige dar man inte kommit riktigt lika langt. Men losningen pa manga av dess ar ofta densamma, blodfortunnare. Det ar darfor en del lakare ger det utan att kunna saga direkt vad problemet ar. Man forsoker helt enkelt behandla symptomet som ju for oss ar missfallen istallet for att kunna satta fingret pa exakt vad problemet ar.

MTHFR till exempel ar en genmutation. Min syster bor i Sverige och hennes lakare hade inte en aning om vad jag pratade om. Jag fick sjalv hitta ett labb i Sverige som kunde testa hennes blod.

Svar på tråden Fragminsprutor