• Tuttifrutti1

Billig weekendresa?

Hej!

Några som kan ge förslag på billiga ställen att åka över en weekend?
    (utanför sverige)

• Svar på tråden Billig weekendresa?
  • miss nöjd

Vi bokade in en resa till Tallin. Finns olika paketpriser. Det är så praktiskt för oss att ta just båtarna eftersom vi bor i stockholm....

• Tecken

Vi brukar flyga billigt till Budapest med www.wizzair.com - brukar gå på ca 500-1000kr/person (lite beroende på när man bokar/åker). Sedan Googlar vi fram trevliga hotell och bokar via nätet. Billigt och bra.

• Tuttifrutti1

Tack för era svar.
    Har ni även några tips på bra söksidor där man hittar billiga resor?

• filos

Kollar själv efter resor till Krakow och har hittat jättebilliga paketpriser på www.norwegian.se. De har ju rätt många destinationer från Arlanda och är man ute i god tid så finns det bra chanser att få en resa med flyg och hotell för runt 2000 kr per person!

• Choklad och Nötter

Jag o mannen ska flyga till Warszawa i juli och vi ska boka via wizzair.com
    Dom är jättebilliga. För oss två + hotell kommer priset ligga på ca 2000:- Men då ingår ingen frukost, vilket vi inte heller vill ha. Mycket roligare att sticka ut på stan så fort som möjligt och äta deras enkla och billiga baguettepizza till frukost.

• besj

Flyg med Ryanair till Riga, Prag, Bratislava eller Berlin. Wizzair till Budapest (vackraste staden jag har varit i). Bratislava var en liten stad med god mat och gott öl till väldigt rimliga priser....

• spaceylisie
    besj skrev 2009-05-12 19:12:16 följande:
    Flyg med Ryanair till Riga, Prag, Bratislava eller Berlin. Wizzair till Budapest (vackraste staden jag har varit i). Bratislava var en liten stad med god mat och gott öl till väldigt rimliga priser....
    Jag kan ju säga att Riga definitivt inte är en billig stad. Billigt att ta sig dit, visst, men väl på plats tycker jag inte att det är billigt. Har varit över några ggr då min bror pluggar där, och det som är billigt är alkohol och tobak. Kläder är dyrare än här, elektronik detsamma, mat är iofs litet lägre på restaurang än här men fortfarande dyrt. Ryska marknadens frukt och grönt är dyrare än i affär, hotell dyrt etc. åtminstone om man ska bo i de "bra" områdena vilket VERKLIGEN rekommenderas.

Har man inte så höga krav finns det dock ett kanonbra vandrarhem i Gamla Stan i Riga, Doma Hostel. Vi brukar bo där och helt enkelt ta med lunch från Sverige. Blöjor är svindyra och parfymerade.
Svar på tråden Billig weekendresa?