• Amaury

    Tunn slemhinna?

    Var på gynekologisk undersökning idag för att kunna få reda på varför mens och ägglossning är så oregelbunden, fick reda på att min slemhinna är tunn, vad betyder det?

    första ägglossningen på 3 månader också får man det beskedet, känns helt hopplöst är de det?

    han sa bara att han skulle ta lite prover och kolla hormonerna.

    vilka åtgärder vidtas då?

    tunn slemhinna är det något som syns på hormonprover?

    jag vet ingenting

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-11 16:21
    är det inte så att slemhinnan växer varje dag? sist hade jag ägglossning på dag 20 och idag är jag på dag 14 bara, kan det vara så att den fortsätter att växa frams till dess och att det inte är helt lönlöst?

  • Svar på tråden Tunn slemhinna?
  • Amaury
    jaghetersophia skrev 2009-05-11 16:24:41 följande:
    hur tjock var slemhinnan och vilken dag var det. Den växer 0,5mm/dygn.
    Han sa inte hur tjock den var, är på dag 14, men hade ägglossning på dag 20 sist
  • jaghetersophia

    jag hade länge tunn slemhinna - 6mm dag 14. Så var det jämt på ultraljudet. Så började jag äta fytoöstrogen, dricka aloeverajuice och ligga på spikmattan dagligen och vid nästa ultraljud hade slemhinnan ökat 1,5mm så det kan hjälpa..

  • Amaury
    jaghetersophia skrev 2009-05-11 16:27:00 följande:
    jag hade länge tunn slemhinna - 6mm dag 14. Så var det jämt på ultraljudet. Så började jag äta fytoöstrogen, dricka aloeverajuice och ligga på spikmattan dagligen och vid nästa ultraljud hade slemhinnan ökat 1,5mm så det kan hjälpa..
    men det är ju recept belagd medicin väl?

    han sa bara att vi skulle se på proverna, men är det något som synns på prover?
  • jaghetersophia

    Nej det är naturläkemedel naturligt från växtriket...

    fattar inte det där med vad proverna ger för svar om slemhinnan? mina hormonprover var bra, men på ultraljudet såg man ändå att den var tunn..

  • Amaury
    jaghetersophia skrev 2009-05-11 16:31:56 följande:
    Nej det är naturläkemedel naturligt från växtriket...fattar inte det där med vad proverna ger för svar om slemhinnan? mina hormonprover var bra, men på ultraljudet såg man ändå att den var tunn..
    ja okej så då kan mina prover vara bra då? men endån vara för tunn, var kan man köpa det läkemedlet då och vad gör det? måste man börja ngn speciell dag i cykeln?
  • jaghetersophia

    Fytoöstrogen och Aloeverajuice köpte jag från hälsorutan (bara 19 kr i frakt vid förskottsbetalning):
    www.halsorutan.se/shopp/product.asp&pf_id=100216

    www.halsorutan.se/shopp/product.asp%5Fid=1500&pf%5Fid=100043&mscssid=8FNPKCSD06KG9NNEKD6AJCQ2LE500439

    Jag tog 2 tabletter östrogen till maten.
    På morgonen och kvällen drack jag 15 ml (en msk) juice på fastande mage.

    Spikmattan köpte jag på Blocket, men den finns ju på tradera också. För mer info om mattan:www.shaktimattan.se/

    kan börja med det när som helst

  • Amaury
    jaghetersophia skrev 2009-05-11 16:45:23 följande:
    Fytoöstrogen och Aloeverajuice köpte jag från hälsorutan (bara 19 kr i frakt vid förskottsbetalning):www.halsorutan.se/shopp/product.asp?dept_id=1...www.halsorutan.se/shopp/product.asp%5Fid...Jag tog 2 tabletter östrogen till maten.På morgonen och kvällen drack jag 15 ml (en msk) juice på fastande mage.Spikmattan köpte jag på Blocket, men den finns ju på tradera också. För mer info om mattan:www.shaktimattan.se/kan börja med det när som helst
    Jag har nu köpt pillerna, ska nog också inhandla jouicen.

    Jag funderade, om man har tunn slämmhinna har man det varje månad eller kan det variera från månad till månad?
  • Amaury

    jaghetersophia: var det din läkare som rekomenderade detta för dig?

Svar på tråden Tunn slemhinna?