• Amaury

Tunn slemhinna?

Var på gynekologisk undersökning idag för att kunna få reda på varför mens och ägglossning är så oregelbunden, fick reda på att min slemhinna är tunn, vad betyder det?

första ägglossningen på 3 månader också får man det beskedet, känns helt hopplöst är de det?

han sa bara att han skulle ta lite prover och kolla hormonerna.

vilka åtgärder vidtas då?

tunn slemhinna är det något som syns på hormonprover?

jag vet ingenting

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-11 16:21
    är det inte så att slemhinnan växer varje dag? sist hade jag ägglossning på dag 20 och idag är jag på dag 14 bara, kan det vara så att den fortsätter att växa frams till dess och att det inte är helt lönlöst?

• Svar på tråden Tunn slemhinna?
  • challis777

Min slemhinna var 9 mm förra månaden och bara 5 mm den här månaden dag 11. Så det kan ju tydligen variera.

Finns det någon sida där man kan läsa om slemhinnan och att den växer 0,5mm per dag? Det låter ju bra, i så fall finns det ju hopp för mig om det stämmer! Jag har LH stegring i dag, så då borde min slemhinna vara 8-9mm vid äl och det är ju bra.

• Amaury

brukar tunn slemmhinna betyda att man inte kommer få någon ägglossning?

• Anke
    Amaury skrev 2009-05-12 22:13:55 följande:
    om slemhinnan är för tunn så kan det inte fästa något ägg på den om det blir befruktat.
    ¨ ¨*:+..+¤+:.:Nora 060810 ♥ Eskil 090502¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
  • Amaury
    Anke skrev 2009-05-12 22:15:13 följande:
    om slemhinnan är för tunn så kan det inte fästa något ägg på den om det blir befruktat.
    Det vet jag, me jag undrar om en tunn slemhinna indikerar på att man inte kommer att få någon ägglossning eller om det inte har med saken att göra?
  • Anke
    Amaury skrev 2009-05-12 22:18:40 följande:
    Det vet jag, me jag undrar om en tunn slemhinna indikerar på att man inte kommer att få någon ägglossning eller om det inte har med saken att göra?
    nej, det behöver inte alls ha med saken att göra.
    ¨ ¨*:+..+¤+:.:Nora 060810 ♥ Eskil 090502¨:.:+¤+..+:*¨¨ ¨
  • Amaury
    Anke skrev 2009-05-12 22:20:19 följande:
    nej, det behöver inte alls ha med saken att göra.
    ååh tack

läkaren sa inte hur tunnn den var, men eftersom jag troligtvis har 5 dagar kvar till beräknad ägglossning så hinner den kanske växa till sig, + att jag nu käkar borago och pytoöstergen som ska tjocka till den, men så blev jag orolig över att en tunn slemhinna kanske indikerar på att ägglossning kommer ute bli.
  • jaghetersophia
    Amaury skrev 2009-05-12 22:13:55 följande:
    Tunn slemhinna betyder inte att man inte har ägglossning. Jag har alltid haft ägglossning trots mina ynka 6mm. För mig har inte slemhinnan varierat tidigare så utan bara varit 6mm - först när jag började med dessa naturmediciner så blev den tjovkare. Provade även, borago,glandin, membrasin/menbra 7 mm utan resultat på slemhinnan. Nej, det var inte läkare som rekommenderade mig fytoöstrogen eller aloeverajuice.
  • jaghetersophia
    tredjejuli skrev 2009-05-12 07:21:28 följande:
    Finns det någon sida där man kan läsa om slemhinnan och att den växer 0,5mm per dag?
    Ingen aning, men mina läkare säger att slemhinnan växer 0,5mm/dygn och att äggblåsorna växer 2mm/dygn och det har stämt för mig när jag gjort ultraljud iaf
  • Amaury
    jaghetersophia skrev 2009-05-13 17:31:38 följande:
    Ingen aning, men mina läkare säger att slemhinnan växer 0,5mm/dygn och att äggblåsorna växer 2mm/dygn och det har stämt för mig när jag gjort ultraljud iaf
    okej, tror du det är alovera jouicen, fytoösterpillerna eller spikmattan som gjorde den tjockare eller alla kombinerade?

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra jag får ju inte komma på någon uppföljning liksom....
    ska nog vända mig privat till en fertilitetsklinik och få dom att titta på slemhinnan och oregelbundna cyklarna
  • jaghetersophia

Jag har tyvärr ingen aning om vilken av de tre som fungerade eftersom jag hört att alla kan ge effekt på slemhinnan så testade jag ju alltihop...trodde dock inte att jag skulle få något resultat, så gissa om man blev förvånad..:). Blir ju kanske svårt för dig att jämföra också när du inte vet exakt hur tjock den var innan.

Svar på tråden Tunn slemhinna?