fogfinish, fogfärg, fogpenna var?
Nu har jag letat runt i alla färgaffärer vi har här
och ingenstans har dom hört talas om fogfinish eller fogfärg.
Är det någon som kan förklara för mig vad det igentligen är och
vart man kan köpa det ?
Nu har jag letat runt i alla färgaffärer vi har här
och ingenstans har dom hört talas om fogfinish eller fogfärg.
Är det någon som kan förklara för mig vad det igentligen är och
vart man kan köpa det ?
Alltså det finns som en slags penna som ska fungera jätte bra vid uppfräschning av fogar och det går även att byta färg på dem med hjälp av pennan som finns i olika nyanser. Finns på Woody byggmarknad i Huddinge, stockholm som jag känner till iaf om det nu hjälper...
okej, då är det alltså fogpenna jag ska fåga efter :) Fast woody i huddinge lät lite långt, jag bor i jämtland ;)
Går det inte att köpa fogpenna på nätet ?
jag har sett att de har fogpennor på clas ohlsons webbshop 39 kr! www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
Är det mycket fog?
Är det bara lite somi tex ett kök så kan man kratsa ur fogarna lite och foga om med ny fräsch fog, så blir det som nytt igen. Det är inte alls svårt faktiskt....
Men är det mycket, typ ett helt badrum så är det ju lite mer jobb förstås..
Ny fog är inte heller dyrt.. 1kg räcker väldigt långt om man bara skall fräscha till.. Till ca 3 m2. Kostar ca 40 kr. Sen behöver du en fogskrapa med gummiblad, ca 50kr och en fogsvamp, ca 20 kr..
Vet att det finns ngt som heter fogfinish också....
Det är ett företag som heter M&P diy som är leverantör. En frp kostar ca 130 kr finns i flera färger och är jättelätt att använda på ren fog.
Biltema har en fogfärg, ungefär som FogFinish.. Mycket mer simpelt. Att dra med fogpenna genom ca 100 kakelplattor är inget jag rekommenderar :P Jag fick göra 2 omgångar (vilket man ska för bästa resultat) i köket, men nu tänker jag ge mig på fogfärg eller fogfinish i badrummet...
Biltema har iaf 150ml för 69kr tror jag det var...
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Farg-inomhus/Fogfarg/
K-Rauta har fogfinish...
sent ute var man också... :P
Nåja!
Jag ska förresten ner och köpa vit fogfinish på JÄRNIA idag.. tillbadrummet, yeeeeey !!
Jag kan lägga upp det på bloggen, så kan ni följa "arbetet".. före och efter bilder. Slänger in det under kategorin "Knåperiet"..
SKA BLI SÅÅÅ KUL !
Nu finns bilder att tillgå på bloggen... det är inte helt klart, men mans er skillnad :)